/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Godt program til noter/skitser
Fra : MentaFox
Vist : 550 gange
91 point
Dato : 05-09-08 21:56

Hej!
Jeg er netop startet på gymnasiet, og istedet for at skulle tage noter af undervisningen på "gammeldags" facon, ville jeg høre jer om der findes et program hvori man nemt kan skrive, men også tegne, dvs figurer, streger, pile, skemaer, osv osv, så man _hurtigt_ kan stille sine noter op så de ligner det lærerne har forsøgt at stille op på selve tavlen ?

Håber mit spørgsmål gir' mening.

PS: Jeg bruger Windows Vista..

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 06-09-08 00:04

Det letteste er vel at bruge paint og gemme det som en billede fil...
vh Ben

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-09-08 09:27

Jeg holder også på programmet paint (er med i Vista), og gemmer ud i >>jpg<< kan alle computere læse det.
Du kan frihåndstegne og skrive rundt på siden.
Når du gemmer så benyt navn og dato så er det nemmere at styre.
eks.
matematik-1dec08.jpg

Kommentar
Fra : MentaFox

Dato : 06-09-08 14:32

tjae, problemet er bare at man jo med JPG mister noget af kvaliteten/"skarpheden", og det er ikke lige til for alle at gå ind i og redigere osv. Plus det ville være rart med noget i stil med Microsoft's Word, hvor man skriver på "ægte" A4-sider, der gør det nemmere at overskue og nemmere at printe ud osv..
så jeg er stadig på udkig efter andre muligheder :)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-09-08 14:36

Citat
istedet for at skulle tage noter af undervisningen på "gammeldags" facon

Det så jo ikke så avanceret ud.

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 91 point
Dato : 06-09-08 14:37

Du kan da også tegne i WORD, det er da næsten lige så let som paint...

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 07-09-08 00:44

Ja hvorfor bruger du ikke word når du kender det....
Du kan lave alt muligt lort i word hvis bare du gider sætte dig ind i det og har tålmodighed til det.

Godkendelse af svar
Fra : MentaFox

Dato : 09-09-08 18:08

Tak for svaret Benjamin.Hansen.