/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hjælp til tydning
Fra : vith
Vist : 570 gange
200 point
Dato : 05-09-08 21:00

Hvem er udtagen til Barnefader?

1833-1857 Lisbjerg, Vester Lisbjerg, Århus, opslag 49 nederst nr. 3

1855 20 marts Christine Christensen. Ugift Fruentimmer Johanne Marie Christensen. Udtagen til Barnefader Niels (Rasmussen?) B... sepereret ægtemand .............?

Fadderne har jeg opgivet, men hvad står der under anm.?

Accepteret svar
Fra : Påsse

Modtaget 210 point
Dato : 05-09-08 21:47

Hej Vith

Som barnefader Niels Rasmussen Buch, Sepereret ægtemand tjener Frich i Nymølle på hans gaard på Haraldslund Mark

Anmærkn:
Det 2. uægte barn med samme mand 29 år

Hilsen Påsse

Kommentar
Fra : vith

Dato : 05-09-08 22:00

Hej Påsse

Tusind tak skal du have!

Du kan ellers tro, der er en spændende historie der!!

Hilsen vith

Kommentar
Fra : Påsse

Dato : 05-09-08 22:02

Hej igen

Jeg prøvede lige at tyde fadderne, men det er næsten utydeligt.
Det kan være det skal tydet i KB på arkivet.

J. Niels Peder Nielsens ....
Hans Frederiksen Møllevej
Møller .... i Nymølle
.. Peder Holms datter Maren fra ...
og husmand ... Rasmussens kone ... Marie fra Lisbjerg

Hilsen Påsse

Kommentar
Fra : vith

Dato : 05-09-08 22:07

Du er da godt nok skrap!

Godkendelse af svar
Fra : vith

Dato : 05-09-08 22:14

Tak for svaret Påsse.

Det var hyggeligt at "snakke" med dig igen.

Hilsen vith

Kommentar
Fra : Påsse

Dato : 05-09-08 22:18

I lige måde, jeg synes også det var rart at kunne hjælpe dig.
det er da spændende, når der er en god historie forbundet med det.

Men sikkert ikke så spændende for de involverede, jeg læser ud af det, at der er foregået ting, som ikke skulle have foregået.

Hilsen Påsse

Kommentar
Fra : vith

Dato : 06-09-08 00:34

Ja, de stakkels aner! De levede godt nok et barsk liv nogle af dem - puha!