/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Ekstra TV - Tilslutning
Fra : vonmissy
Vist : 523 gange
50 point
Dato : 05-09-08 08:57

Vi har et fjernsyn i stuen, og har ført en ledning op til det tv vi har på første sal.. Meen hvilken stik skal i hvad??
Der er kun en mulighed på første sal. (en hunstik)
Men hvilken stik skal i hvad nedenunder?
Vi har en dvd, en viasatparabolmodtager og en canaldigitalmodtager så der er jo meget at vælge imellem??

Kommentar
Fra : return

Dato : 05-09-08 09:13

hej hvor dog ikke købe sådan et af dem her har jeg selv gjort og det virkser glimerende

http://www.av-cables.dk/antennekabel/antennefordeler_80_da/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-09-08 09:20

Der skal en modtager (satbox) på ALLE fjernsyn - med mindre I vil se det samme på alle fjernsyn....

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 05-09-08 22:58

Antennefordeleren sættes på dit antennekabel før det når frem til dit TV nedenunder og du trækker så forbindelse videre frem til de fjersyn der har brug for signal.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-09-08 05:59

Det giver SAMME billede på ALLE fjernsyn

Kommentar
Fra : vonmissy

Dato : 06-09-08 10:39

Ved godt at det give samme billede på alle fjernsyn, men det er også meningen

Vil det sige at vi ikke skal bruge scartstikket? men blot en antenne fodeler? samt skal den sidde i tv, dvd eller satelit?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-09-08 10:50

Det kommer jo an på hvordan du har samlet det øvrige system....

Kører dine satboxe på scart hjælper det ikke at sætte den på antenneledningen...

Ellers vil det smarteste være ar sætte den så "tæt" på tv som muligt.... men det gavner som sagt ikke hvis billedet kommer fra scart....

Så vil du have det hele med skal der scart fra TV til de andre TV (som så skal indstilles FAST på AV-kanal)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-09-08 10:52

Men det er da et renderi for at skifte kanaler

Kommentar
Fra : vonmissy

Dato : 06-09-08 13:12

lige se om jeg så har forståe det rigtig.. har nemlig ført ledning rundt nu.. men der er en hunstik i den ovenpå.. kan den godt blive der, eller kan man sætte en omformer i fra scart til stik??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-09-08 13:31

Du skal ikke bruge noget omformer....

De TV der er forbundet med scart som signalgiver (ovenpå) skal stå på AV-kanal...

Så burde der være samme billede som på det nedenunder....

Kommentar
Fra : vonmissy

Dato : 06-09-08 14:35

nej, men det er nok nødvendig hvis det ikke er scartstik der er i ledningen, det er en almindelig hvis antenneedning..?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-09-08 15:01

Hvad vil du med antenneledning

Kommentar
Fra : vonmissy

Dato : 12-09-08 09:08

Det var den ledning radio/tv manden gav mig..
så synes at det er rigtig underligt at det så ikke vil virke..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-09-08 09:20

Du kan ikke bruge antenneledning/stik hvis du ikke har nogen antenne...

Paraboler hører ikke til den kategori.