/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Internet ???
Fra : keno
Vist : 695 gange
100 point
Dato : 05-09-08 06:37

Hej
Nogen som ved hvad der lige er galt ?
Hvergang jeg prøver at åbne mit internet siger den "at siden ikke kan vises" ??
Håber nogen kan hjælpe mig ? Mvh

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 05-09-08 06:48

Gå dine kabler efter, sidder de rigtigt, lyser din Cable lampe på modemet konstant,
hvis ikke, sluk og tænd for modemet igen, eller reset det.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 05-09-08 06:59

Gå til Funktioner, Internetindstillinger, Slet, Slet filer, Slet midlertidige Internet filer

Det rydder op i alle de filer, browseren har lagret, og speeder din forbindelse op - markant.

Kommentar
Fra : keno

Dato : 05-09-08 07:00

Hejsa Tadeo
Jeg tror ikke der er noget galt med mit modem,fordi jeg har en anden computer,den jeg skriver på nu og der er ingen problemer med at komme på nettet

Det er min bærbare som driller
Jeg har set det før,men kan ikke huske hvad jeg skal gøre for at komme på nettet igen ? Mvh

Kommentar
Fra : keno

Dato : 05-09-08 07:02

Hejsa Bille1948

Jeg har lige sat et nyt program i XP-pro så min computer er hel tom,så skal jeg stadig gøre det som du skriver så ? Mvh

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 05-09-08 07:22

Hvilket program er det?,
Du kan evt. prøve at fjerne det.

Det er vel ikke et nyt styresystem?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 05-09-08 07:36

Det skader aldrig at få fjernet midlertidige internet filer.

Kommentar
Fra : berno82

Dato : 05-09-08 07:49

Det kan være din DNS , hvis du kan komme ind på den anden PC på netværket, hvis du skriver 64.233.183.147
i adresse feltet på din browser og du får google frem så er det fordi du mangler DNS instillinger, dem kan du stille på under LAN instillinger (samme sted som du sætter IP adressen op)
Hvis det er DNS'en der mangler kan du bare kopiere det der står på din anden PC.

Kommentar
Fra : keno

Dato : 05-09-08 10:59

Hej igen
tadeo det program som sad i var en XP-home og jeg har kørt en XP-pro ind og det virker godt nok,bare ikke internettet ??

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 05-09-08 11:03

Hvorledes er du forbunder - kabel eller trådløs?

Kommentar
Fra : keno

Dato : 05-09-08 11:18

Hej
Det er kabel

Jeg har lige prøvet ingen at sætte internet stikket i min bærbare og den skriver "siden kan ikke vises" men når jeg så tager stikket ud og sætter i min stationære computer så virker internettet på den.Mvh

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 05-09-08 11:20

Har du "pillet" ved indstillingerne omkring IP adresse?

Står de til automatisk?

Kommentar
Fra : keno

Dato : 05-09-08 11:26

Hejsa

Ja jeg har sat den til automatisk,men den kan ikke finde den ? mvh

Kommentar
Fra : berno82

Dato : 05-09-08 11:32

Hvad er din Internet udbyder ?

Kommentar
Fra : berno82

Dato : 05-09-08 11:38

Eller vel nærmere hvem

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 05-09-08 11:49

Virker alt andet normalt efter installation af XP pro,
var det en ren nyinstallation, eller en opgradering?

Nogle internetudbydere kræver godkendelse af ny pc,
det er dog ikke tilfældet her, men et nyt styresystem kan påvirke dette,
normalt sker det automatisk når åbner for internet.

Det handler om hvor mange ip. adresser man har rådighed over.

Kommentar
Fra : berno82

Dato : 05-09-08 12:05

Det kan være MAC låsning har du normalt bare kunne flytte ledningen mellem de 2 pc'er ?

Kommentar
Fra : keno

Dato : 05-09-08 12:54

Hej
Jeg har tdc

berno82
Hvad er lige en sådanne en låsning Mvh

Kommentar
Fra : berno82

Dato : 05-09-08 13:23

Hmm, ok, mener ellers ikke de plejer at lave MAC låsning, men det lyder sådan hvis du har sat både bærbar og stationær til automatisk IP

MAC adressen er en unik kode på dit netkort som nogle udbydere låser på, så kun en PC med et bestemt netkort kan bruge forbindelsen.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 05-09-08 13:45

Du kan også gå i enhedshåndtering, tjek dit netkort,
gå i egenskaber, se efter om der er en gul mærkning.
der vil normalt stå "virker",.

Hvad angår MAC låsning, har aldrig oplevet det problem.

Kommentar
Fra : keno

Dato : 05-09-08 14:16

Hej

Hvordan er det jeg lige kommer ind i enhedshåndtering,kan ikke lige finde det

Kommentar
Fra : keno

Dato : 05-09-08 14:39

Hej
Har fundet ud af hvor enhedshåndtering er
Der er et gult spørgsmålstegn ved noget som hedder Andre enheder PCI-Modem ellers ikke noget.Mvh

Kommentar
Fra : berno82

Dato : 05-09-08 15:48

Tadeo, DK-tv og telia bruger begge MAC låsning, men som sagt har jeg ikke hørt om at TDC bruger det.

Keno, det har ikke noget at gøre med at du ikke kan komme på nettet da du ikke bruger dit modem i PC'en til komme på nettet med.

Kommentar
Fra : keno

Dato : 05-09-08 15:58

Hej berno82
Jeg tager jo stikket ud af modemet og sætter det i den bærbare,men kommer ikke på nettet når jeg så tager stikket ud af min bærbare og i den stationære computer så kommer jeg på nettet på den stationære computer ? Mvh

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 05-09-08 16:50

Man bruger sit netkort i pc´n, da der er et spørgsmålstegn, er der noget galt.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 05-09-08 16:55

Prøv at opdatere driverne, det sker også i enhedshåndtering,
det sker ved at højre klikke på kortet.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 05-09-08 17:15

bermo82, lad os nu lige skille tingene ad, uanset hvilken måde man går på nettet,
skal man have et netkort, det er der man sætter rj45 stikket i, er vi enige?

Jeg har også bærbar pc, kortet er indbygget, med omtalte stik.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 05-09-08 17:52

keno, det er muligt du også skal opdatere Bios!

Hvad er det for en bærbar du har, mærke og type?

Kommentar
Fra : berno82

Dato : 05-09-08 18:24

Lad os, det eneste modem man skal bruge for at komme på nettet er ens speedstream modem etc. det modem, der sidder i pc'en bliver ikke brugt til nettet (med mindre man har en stenalder forbindelse og det lyder det ikke som her) og hvis det er RJ45, hvilket det nok er (clipse stik med 8 ledere) så kan det ikke sidde i et evt. indbygget PCI-modem (clipse stik med 4 ledere, hedder vidst nok RJ32).
Men tilbage til problemet.
kan du se der kommer et ikon i proceslinien der viser du har sat ledningen i ?

Kommentar
Fra : berno82

Dato : 05-09-08 18:26

Bios Lyder det ikke som om, slet ikke hvis det har virket

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 05-09-08 20:31

bermo82, ingen har talt om internt modem, keno mener nok det eksterne modem,
der findes ikke noget RJ32 stik, hvor du har det fra, må stå hen i det uvisse.

Jeg konstaterer iflg. din opfattelse, at det er "stenalder forbindelse jeg har",
min forbindelse er et kabelmodem, eksternt, med RJ45 stik til netkort,
der er også indbygget trådløs,men bruger kun kabel.
Hastigheden er på 8Mbit Modemet er et Webstar.

Jeg kender Speedstrem som TDC bruger, igen RJ45 forbindelse til PC.

Der kan godt ske ændringer i Bios, når der installeres et nyt styresystem.

Kommentar
Fra : berno82

Dato : 05-09-08 22:26

Citat
Der er et gult spørgsmålstegn ved noget som hedder Andre enheder PCI-Modem ellers ikke noget

Stenalder forbindelse bruger interne modems (56k, 33.6 etc disse bruger RJ32)
og de harintet at gøre med ADSL forbindelser.

Styresystemer har INTET med BIOS at gøre. Den kan tilgåes fra flash programmer etc. men XP stiller ikke på noget i den. BIOS har sjællent indvirkning på netkort.

Til keno du kan prøve når du sætter stikket i og køre en ipconfig fra en dos promt
Start -> kør -> cmd
og så skriv ipconfig og se hvilken IP du får tildelt

Kommentar
Fra : s_walentin

Dato : 13-10-08 21:02

har du sikret dig at din netværksforbindelse ikke er deaktiveret ?

Prøv at gå i netværksforbindelser i kontrolpanel og højreklik på LAN forbindelsen og sikre dig at den ikke er deaktiveret - aktiver den den er.

Du kan også gå i indstillinger i explorer vælg indstillinger og kig under forbindelse. Her den gerne stå til "brug altid LAN forbindelse"

Hvis dette ikke virker eller den er aktiveret så gå i enhedshåndteringen og find netværkskortet - højreklik på det og tryk på "fjern" der kommer en advarsel om at dette kan være kritisk eller noget ligende. SLUK computeren - sæt netværkskablet i computeren - tænd Computeren igen.

Nu skulle XP gerne finde kortet på ny og installere det korrekt.

Du skulle nu gerne kunne komme på nettet.