/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
ravioli
Fra : maafrandsen
Vist : 1179 gange
100 point
Dato : 04-09-08 19:22

jeg kunne godt tænke mig at lave pasta selv, da jeg vil prøve at lave ravioli.... er der nogle der har held med at lave en god pasta dej selv... og kan den laves med rugmel, og med bla spinat... altså selve pastaen... og har i evt nogle gode opskrifter på nogle spændene ravioli opskrifter.... leder også efter nogel småkager med fyld..... håber i ligger inde med nogle gode ideer...s venlig hilsen michelle

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-09-08 19:46

Hey !!!
prøv og kig på www.skoust.net/delt/pasta/mad hyg jer !!!

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 04-09-08 19:51

Citat
http://www.skoust.net/delt/pasta/mad

Den virker rigtig godt

Kommentar
Fra : larve2

Dato : 04-09-08 20:29

God ravioli - når du har lavet selve pastaen fx med spinat.
Rul den tyndt ud og lav store ravioli - ca. 5x5 cm
Fyld: Dampet spinat - tryk vandet af i en sigte (skal der være rigtig godt, svitser du et hvidløg og damper spinaten i lidt hvidvin). Bland spinat med ricotta ost og lidt hakket salvie. Læg en lille klat på hvert stykke pasta, et tilsvarende ovenpå og tryk kanten sammen med en gaffel. Læg på fugtigt viskestykke til du skal bruge dem. Koges 2-3 minutter i letsaltet vand.
Imens smeltes smør på pande og rigeligt med salvie (fintsnittet) ristes i smørret.
Smør og salvie hældes portionsvis over de færdige og varme ravioli.

Retten kommer fra det sydlige Toscana i Italien og hedder "Pasta al burro e salvia".
Lars

Kommentar
Fra : maafrandsen

Dato : 04-09-08 21:04

hej piaskov.
jeg kan ik komme ind på siden....

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-09-08 22:07

Ja det må du undskylde ....jeg er ikke lige klar over hvad der er gået galt !!
men prøv så at se den her !!
Citat
Hjemmelavet ravioli
Vi skulle prøve denne klassiker; hjemmelavet pasta i form af ravioli med spinat.

Tilberedningen, det er noget der giver muskler. Dejen er en blanding af 400 g hvedemel, 100 g durummel, 5 æg og en stor spsk. salt. Det er en sej omgang, og indledningsvist fedtet, at få denne blanding æltet sammen. Når den er æltet sammen, skal der igen lægges kræfter i. Dejen skal rulles flad, og hver gang, man synes den er ved at være der, så trækker den sig sammen igen.

Fyldet er en blanding af løg, spinat, Ricotta og revet parmesan ost smagt til med salt og peber. Pasta stykkerne pakkes omkring fyldet, efter det er blevet penslet med vand. Jo tyndere pasta, jo bedre!

Det var den opskrift jeg ville vise dig .

Kommentar
Fra : maafrandsen

Dato : 05-09-08 00:20

smiler, tak skal du ha...s det lykkes jo...s

Kommentar
Fra : bowlingnæ

Dato : 25-09-08 21:28

Du søgte også efter småkager med fyld. Denne lille sag er en Chokolade trøffel, som ikke skal bages. Den er rigtig god til kaffen. Her er opskriften.

50 g piskefløde, 50 g cremefraiche 38%
150 g mørk chokolade, 50 g smør
50 g kakao.

Fløde og cremefraiche koges op.

Hak chokoladen, ta fløde blandingen af varmen og smelt chokoladen heri under omrøring.

Afkøl massen, den skal være fingerlun, pisk så smørtern i, til massen er glat.

Venlig hilsen Bowlingnæ

afkøl trøffelmassen i en skål. Form trøflerne som oliven med en teske og drys dem med kakaopulver.