/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Salat...
Fra : refi
Vist : 2144 gange
50 point
Dato : 04-09-08 14:33

Hvor mange italienere går der til 100g italiensk salat...

Hvorfor i himlens navn kalder man det det ???

Der er da INTET italiensk i..

Gulerødder
Ærter
Asparges
Mayonnaise

At "opfinderen" er italiener holder næppe - så havde det heddet Guiseppesalat

Jeg mener man må ikke kalde det FLØDEIS hvis der ikke er fløde i

Det samme gør sig vel gældende for russisk salat

Sildesalat
Skinkesalat
Kartoffelsalet osv.

giver jo lidt sig selv...

Nogen med forklaringen - ellers er gæt tilladt

I dette tilfælde kommer det fra Køge (står der på bægeret)

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-09-08 14:35

Hundekiks....sån er der så meget

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-09-08 14:36

Skægt...det vi kalder italiensk salat kalder spanierne russisk salat. Og dansk russisk salat har de ikke hi hi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-09-08 14:37

Citat
Hundekiks

Naaajjj..

Det er kiks til hunde....

Smager i øvrigt udmærket....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-09-08 14:38

Der var osse noget der hed fransk salat...havde samme farve som udvasket hygiejnebind, men smagte meget godt (salaten)

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-09-08 14:39

Smag og behag...jeg foretrækker den ægte vare Hot Dog

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-09-08 14:40

Citat
Det er kiks til hunde
Så er ital. salat vel til italienere. Hvor svært kan det være

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-09-08 14:42

Siesta...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-09-08 14:42

Pas vises ved kassen...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-09-08 14:43

grøn = ærter
hvid = asparges
rød = gulerødder (burde vel have været tomater hmpff)

så tæt på flaget jeg lige kunne komme

hvad filan har så også sommersalat med sommer at gøre ? osv osv

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-09-08 14:46

Nu dæmrer det...Der var osse finsk salat. Der var marinerede sildestykker i (uden finner)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-09-08 14:50

finsk salat er mig helt ukendt ?????

men finskbrød (gad vide om de selv kender det i finland)

norsk salat ????? tjaeehh - sild er godt men snakker de norsk ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-09-08 14:59

Hvis den med farverne holder burde sommersalat jo hedde vintersalat....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-09-08 15:00

Men det er måske derfor russisk salat ikke er så "rød" som før i tiden...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-09-08 15:56

De kan overhovedet ikke lave salat mere. Min gl ven som er slagter i Ordruk tog jeg lige med bukserne nede en dag. På facaden står der foruden alt det sædvanlige også "Hjemmelavede salater.

Jeg havde været ude og køre taxi og kl. var blevet 7 om morgenen og jeg skulle hjemad, så jeg tøffede lige forbi slagter forretningen for at få lidt godt med hjem til en fornuftig pris inden mester kom. Der stod min ven slagtersvenden og hældte krabbesalat op i en skål fra en 5 kg. spand med påskriften INCO. Hvad faen er den af spurgte jeg...Er I fyldt med løgn...nej nej sagde han...vi hælder det sgu da selv op PLATUGLER

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-09-08 15:58

Citat
De kan overhovedet ikke lave salat mere
Godt det samme....de feder som en i hel..... men smager gooooodt snøfffft

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 04-09-08 17:44

Lav selv salaten, kald den hvad I vil.

Min torskesalat, kogt (i flager, ikke kogt splattet) torsk, hakket hårdkogt æg, mayonnaise (hjemmerørt eller Irmas), kapers, salt og peber. Ikke rigtig slankemad, men jeg ved hvad der er i, og behøver ikke smør på det gode rugbrød. MUMS.

Sikkert billigere, og i hvert fald lækrere end færdigkøbt rejesalat (skulle hedde hurrahrejer, fordi man ikke bliver hæs af at råbe hurrah når man finder en reje i stedet for et stykke lyserød makaroni).

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-09-08 17:49

Hit med noget sommersalat... det (undskyld) pisser ned udenfor
men det ender nok med julesalat

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 50 point
Dato : 04-09-08 17:50

Svar:
Italiensk salat, et pålæg bestående af mayonnaise, grønne ærter, ituskårne gulerødder m.m., kaldes således, ikke fordi denne delikatesse stammer fra Italien, men fordi ingrediensernes farver minder om farverne i det italienske flag. (Denne forklaring findes ikke i Ordbog over det danske sprog.)

Hentet fra "http://da.wikipedia.org/wiki/Italiensk_salat"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-09-08 18:20

Så er der bare lige det ved at wikipedia er skrevet af brugere

Men derfor kan det jo godt være sandt...

Så hvad med mexicansk salat - det er samme farver

http://da.wikipedia.org/wiki/Mexicos_flag

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-09-08 18:22
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-09-08 20:18

Vi omdøber det fluks til at hedde Borenholmsk salat, eller som du siger Borenholmer salat

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-09-08 20:21

og her kan du så få din Giuseppe salat
http://www.giuseppesfinerfoods.com/

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-09-08 20:41

Altså....Der er sgu da noget der rigtigt hedder Bornholmersalat...Jeg har aldrig købt det, men der er røget sild i LOOL

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-09-08 21:02

Jeg vil nu lige prøve hvad brugsuddeleren siger til at købe lidt Guiseppesalat....

Når han så har "tjekket" hvad det er og siger ja tak.... fiser jeg straks i ALDI og køber deres lager af italiensk ....

Men det er vist rigtig nok der er noget der hedder bornholmersalat.... Det bliver sikkert også lavet i Køge

Men hvad - svensk pølsesalat har heller aldrig SET Sverige

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 24-09-08 14:58

Tak for svaret CLAN.

Vi kommer det nok ikke nærmere

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 24-09-08 16:35

Hovsa!
Jamen takker for points