/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
Nybegynder Sprøgsmål HJÆLP!
Fra : Technotang
Vist : 417 gange
185 point
Dato : 03-09-08 22:31

HURTIGT OG PRÆCIS hjælp!

Hejsa, kanduere.

Jeg sidder og vil gerne lave et historie projekt.
Og jeg tænkt at jeg vil lave en Quiz, har designet forsiden. Men når man trykker "start Quiz" skal den gå videre til en ny side med et spørgsmål og 3 svar muligheder og en knap med "Næste". Og på forsiden har jeg lavet en Textbox hvor man skal skrive sit navn i , og når quizen er færdig skal der fks. stå: 57% Rigtigt Tilykke Lars! , er det for besværligt at den den skal regne procent ud for kan sagtens nøjes med "6/10 rigtigt" - Nogle der vil hjælpe mig PRÆCIST

---BRUGER VISUAL BASIC 2008 EXPRESS EDITON---

- Technotang

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-09-08 14:49
Kommentar
Fra : Technotang

Dato : 04-09-08 17:23

Jaja tak tak :p ..

Har fundet en løsning men mangler lige den sidste hjælp!

- På hver Quiz side er der 3 radiobuttons = Valgmuligheder.
Kan jeg så ikke gøre at når folk har valgt den rigtige radiobutton og har trykket Næste skal den registrere 1 point og de andre 0 point. og til sidst på resultat siden skal der stå hvor mange points man fik fks 6/7

Gerne en præcis kode er lidt under tidspres!

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : Krunk

Dato : 25-11-08 21:20

du skal ind og læse om noget if og else