/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Beskytter til højtaler
Fra : Gizmo1226
Vist : 2249 gange
100 point
Dato : 03-09-08 21:04

jeg har lavet mig en subwoofer.. jeg vil godt have en beskytter så man ikke ødelægger den membranen..

jeg vil godt vide om der er noget sted hvor man kan købe sådan en beskytter til en 10", og også lidt om hvad det koster..

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-09-08 22:01

Mon ikke du kan få det hos T Hansen eller i en elektronikforretning ellers må du jo købe et net i et byggemarked eller lign.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-09-08 22:01

ok kreerer det selv

Accepteret svar
Fra : myg

Modtaget 100 point
Dato : 03-09-08 22:48

www. danskdiscoteknik.dk

Højttaler gitter 5" (130mm) 14 kr
Højttaler gitter 6" (155mm)16 kr
Højttaler gitter 8" (213mm)14 kr
Højttaler gitter 10" (260mm)16 kr
Højttaler gitter 12" (307mm) 20 kr
Højttaler gitter 15" (385mm) 32 kr
Højttaler gitter 18" (462mm) 44 kr
Clamps til påskruning af gitter+sort træskrue, pr. stk 3 kr

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-09-08 16:33

Det var særdeles fornuftige priser på gitrene. Som et lille ekstra hint, vil jeg anbefale dig at anvende islagsmøtrikker og unbracho -skruer til fastspænding af både enheder og gitre. M6 plejer at være fint. Det ser dejlig prof ud.

Gitrene kan også skaffes i proff. udgaver, der er væsentlig kraftigere, beregnet for heftig turne-brug. Men det koster noget mere. Min HT-pusher havde begge typer liggende. Og den dyre er væsentlig kraftigere end de billige. Men til hjemmebrug er de billige rigeligt fine.

Blev projektet iøvrigt godt?

Kommentar
Fra : Gizmo1226

Dato : 04-09-08 18:52

ja jeg fik en fin subwoofer ud af det.. den kan da røste ting ned... hehe.. måske ikke godt for min computer...
ham din "HT-pucher" hvor er han ? xD

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-09-08 08:30

Han har lukket sin forretning og dyrker nu kun reparationer hjemmefra hans lille værksted?

Det er meget besparende for mig, idet jeg undgår en del impuls-køb (omend det er svært at bære 2 stk 18" udenom konen. Altså sådan fordi det var nogen man liiige var "kommet til at købe" og det behøvede hun ikke nødvendigvis lige at vide! LOOOL

Godkendelse af svar
Fra : Gizmo1226

Dato : 18-09-08 18:25

Tak for svaret myg.