/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Dobbelt husførelse/Rejsegod...
Fra : nebis
Vist : 1257 gange
200 point
Dato : 03-09-08 18:58

Hejsa, jeg håber der er nogen derude, der forstår skattereglerne... jeg har forgæves søgt information på www.toldskat.dk men det er simpelthen så rodet derinde :(

Jeg er offentligt ansat. Som del af mit arbejde skal jeg være 2 måneder i Norge. Jeg får stadig min løn fra min danske arbejdsgiver. Jeg har ikke dækket kost/logi.
Jeg vil nu gerne have enten fradrag for dobbelt husførelse eller rejsegodtgørelse.

Rejsegodtgørelse kan jeg få ca. kr. 613,-/dag for kost+logi. Er der en maksimum grænse for hvor længe et "rejse" ifølge reglerne?

Dobbelt husførelse kan jeg få ca. kr. 400,-/uge. Men min husleje i Norge er lagt højere end det!

Hvordan gør jeg hvis jeg gerne vil have fradraget i dette skatteår?

På forhånd tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 03-09-08 19:02

Udstationeret uden at få diæter? Tror lige du skal vende det med din arbejdsgiver igen!!!

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 03-09-08 19:13

Næh, skat.dk er måske ikke nem at finde rundt i, men jeg tror du kan finde svaret på

www.justfuckinggoogleit.com

Der er også http://www.skat.dk/skat.aspx?oID=1565262 - i dit tilfælde skal du nok enten gøre som Thomas.Haugaard siger eller kigge i afsnit 3.1.1. i det nævnte link fra skat.dk

Kommentar
Fra : nebis

Dato : 03-09-08 20:13

Hmm, jeg ville jo nok ikke stille spørgsmålet herinde, hvis jeg havde fundet noget brugbart på google...

Ang. rejsegodtgørelse er skattefrit, men skal jeg angive det på min selvangivelse?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 03-09-08 21:16

Hvis du skal udstationes 2 måneder i Norge, må det primært være din arbejdsgiver der sørger for udgifterne (selvom det er en offentlig arbejdsgiver).
De må også kunne fortælle om reglerne - tal med lønbogholder eller HR-afdelingen.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 03-09-08 21:17

Af ordet skattefrit fremgår vel at man ikke skal betale skat og dermed lidt omsonst at opgive det til skattevæsnet.

Kommentar
Fra : nebis

Dato : 03-09-08 22:46

Thomas.Haugaard : Det kan du jo selvf. have ret i, hehe... Sorry, men jeg er nu på arbejdsmarkedet og har ikke stået i den her situation før.

Annuller spørgsmålet
Fra : nebis

Dato : 08-09-08 19:19

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål