/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
elspareskinne
Fra : thoftdahl
Vist : 773 gange
50 point
Dato : 03-09-08 17:20

Hej jeg har købt en elspareskinne og sat den til. PC virker men jeg kan ikke få de tilsluttede enheder til at slukke sammen med den HJÆLP MIG

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 60 point
Dato : 03-09-08 17:39

Du skal i bios slukke for dine usb stik ved power off

Kommentar
Fra : thoftdahl

Dato : 03-09-08 17:58

og hvordan gør jeg så det altså kommer til bios

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 03-09-08 18:07

Måske f2 eller del ved opstart. Prøv.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-09-08 18:42

ja nemlig. Under opstart lige med det samme der er noget på skærmen skriver den nede i venstre nederste hjørne hvilken´tast du skal trykke på for at - Enter Setup

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-09-08 21:20

Da jeg tilsluttede min elspareskinne til min PC, da kom den selv og satte sig op i bios. Så er du sikker på at din elskinne ikke har fejl?

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 04-09-08 06:31

Det er ikke alle maskiner du kan få til at slukke/tænde for en elspare skinne via usb stik.
Jeg har købt en skinne der tænder for diverse ting når jeg tænder computeren. Når der trækkes strøm til computeren tænder den for strøm til skærm, printer m.m.
Denne type skinne bruges meget til TV som så tænder for andre ting.

hawaii7

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 05-09-08 09:16

Det er ikke alle pcer der slukker for spændingen til usb stik når du slukker den og så vil skinnen jo være on hele tiden.

Jeg løste det ved at sætte 2 eller 4 usb stik mere i pcen, på de nye stik bliver der slukket for spændingen når du slukker pcen.

Og så fik jeg nogle flere usb stik som man jo altid kan bruge

Kim

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-09-08 09:17

Ja det vil også være en mulighed at købe en 4/5 stk. usn til pci hos T. Hansen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-09-08 09:18
Godkendelse af svar
Fra : thoftdahl

Dato : 29-09-08 22:47

Tak for svaret Fijala.