/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Oprette sikkerhed
Fra : storebror30
Vist : 531 gange
500 point
Dato : 03-09-08 11:26

Hej
Jeg vil gerne oprette flere brugere på min computer, og så kunne tildele dem rettigheder til hvisse programmer, men når jeg så har oprettet en anden bruger og går hen på de programmer de ikke skal kunne bruge eller dem de skal kunne bruge fuldt, højreklikker jeg på mappe eller fil og siger deling og sikkerhed, men jeg har ikke en fan der hedder sikkerhed kun del mappe på netværk hvordan får jeg fanen sikkerhed på ????? Jeg bruger Windows XP pro.

Accepteret svar
Fra : return

Modtaget 510 point
Dato : 03-09-08 11:56

1. Vælg Denne Computer
2. Gå til Funktioner ----> Mappeindstillinger
3. Klik på fanen Vis ----> Fjern afkrydsningen i Brug Simpel fildeling (anbefales)

På denne måde får du flere muligheder når du deler dine mapper ved at højre-klikke på dem og vælge Deling og Sikkerhed...

Man kan ikke lige sætte det præcise password op, men du kan bestemme hvilken Gruppe el. hvilket Brugernavn der skal have adgang til mappen - næsten det samme...!

Godkendelse af svar
Fra : storebror30

Dato : 08-09-08 16:22

Tak for svaret return.
det virker som jeg godt ville havdet til fedt mand.....