/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Forsikring
Fra : Joans
Vist : 776 gange
50 point
Dato : 03-09-08 08:40

Hej alle sammen

I går får jeg at vide at alle mine guld er blevet stjålet i uk. Jeg var i England for 1½ måned siden og glemte min taske hos min søster og nu fortæller hun at alle mine ting er blevet stjålet i hendes hus. Hun har ikke forsirking men jeg har forsikring. Kan min forsikring dække den? Jeg var ikke tilstede da røveriet var sket og jeg var i Danmark.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-09-08 08:47

Jeg tror du prøver på at snyde.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-09-08 09:10

Ring til dit forsikringsselskab, der kan du få svar.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-09-08 09:56

Og det bliver nej.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-09-08 10:04

Var det de smykker du solgte for 250.000 kr, som du skulle have gemt af vejen, og nu vil ha' forsikringen til at dække. LOOOL Platugle

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 03-09-08 10:05

Citat
I går får jeg at vide at alle mine guld er blevet stjålet i uk.

Hvorfor i alverden har du ALT dit guld med til England, og glemmer det i en taske?
Citat
alle mine ting er blevet stjålet i hendes hus. Hun har ikke forsirking

Bare ærgerligt, ingen forsikring ingen penge!
Citat
men jeg har forsikring.

Som givetvis ikke dækker din søsters bolig
Citat
Jeg var ikke tilstede da røveriet var sket

Hvis der er tale om røveri er det jo en meget alvorlig sag, er overfaldsmanden blevet fanget, hvad står der i politirapporten, hvad blev der ellers røvet af værdier, er din søster kommet til skade?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-09-08 10:23

Med andre ord en rigtig røverhistorie.

Hvem skal arve ?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-09-08 10:34

Historien kunne nu godt være sand.

Du har vel nærfotos og detaljer om det stjålne hvis politiet vil have det, det er noget som forsikringsselskaberne herhjemme sætter høj pris på.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-09-08 10:40

Jeg har mit guld i madrassen,
og madrassen i en bankboks.

Kommentar
Fra : Joans

Dato : 03-09-08 12:05

hold kæt hvor i langt ud nogle af jer. Politi har taget billede af min box, hvor der var smykker i. Alt er blevet filmet det er ikke kun mine guld det er også alt min søsters ting er blevet stjålet. Jeg får ikke en krone ud af det men det var meget meget værdifuldt guld. Med hensyn til at glemte det ja det var en dum dum dum fejl af mig, men når min søster kommer hos mig så afleverer hun også sine ting hos mig. Det er en tradition vi har fordi så ved vi hvor vi skulle gemme dem. Jeg plejer selv at gemme mine guld i frysen.

Så hvis I ikke kan være sød så skal i lade være med at være ondskabsfuld. Jeg håber i bliver selv udsat for det, så vil i mærke hvor meget det gør ondt. I en tyvets øjne tror alle mennekser er tyv. Dem der skriver at jeg er en snyder så i er selv snyder og bidrager

Kommentar
Fra : Joans

Dato : 03-09-08 12:10

Jeg beklager over for de få der skriver et par gode råd. Jeg mente ikke jer, da jeg skrev noget lige før.

LuffaA... Ja alt alt er blevet regristeriet og filmet og taget foto. Jeg er faktisk lige glad om jeg kunne få en million nu, da guld var meget meget gammelt og det var arvligt fra mange generationer. Penge kan gå og komme men jeg kan aldrig få mine guld tilbage. Det havde en stor stor betydning i mit liv. Det er ligesom at jeg er blevet stukket kniv i mit hjerte. Så meget det gør ondt.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-09-08 12:20

Ring dog til dit forsikringsselskab, de er de eneste, der kan give dig et svar.

Kommentar
Fra : Joans

Dato : 03-09-08 12:24

ans.. Jeg har lige ringet forsikringen dækker ikke, fordi jeg ikke har været tilstede, da ulykken er sket. Jeg er faktisk lige glad med penge men er meget meget ked af at jeg mistede de ting som der har været arvligt i mange mange generationer og har haft en betydning i mit liv. Det var også mening at jeg skulle rejse til uk for hente dem i denne her måned.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-09-08 12:35

Så har du jo fået svar på dit spørgsmål

Citat
Kan min forsikring dække den?

Citat
Jeg har lige ringet forsikringen dækker ikke

Så kan du kun håbe på at politiet i UK efterforsker sagen, så du får dit guld tilbage.

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 50 point
Dato : 03-09-08 12:45

En lille trøst kan så være at tingene hos mindre kloge forbrydere er "varme" jfr. alderen på dem.

Godkendelse af svar
Fra : Joans

Dato : 03-09-08 13:12

Tak for svaret LuffeA. Det var sødt af dig. Når man bliver udsat for noget, så har man virkelig brug for at høre søde ord

Kommentar
Fra : alka

Dato : 03-09-08 13:15

Der er en række forudsætninger der skal være til stede for at få erstatning. Her sondres mellem tyverifarlige ting og ikke tyverifarlige ting.

Ikke tyverfarlige ting erstattes ved simpelt tyveri, dvs. ting er blevet stjåldet fra fx et hus der ikke var aflåst. Simple borde og stole vil blive erstattet, men ikke fx TV, smykker osv. Simpelt tyveri er også typisk lommetyveri, hvor man ikke opdaget man bliver bestjåldet.

Tyverifarlige ting bliver erstattet efter fx en %-sats eksempelvis 10% af indboforsikringssum på fx 500.000 kr.

Ved tyveri er der altid synlige fejl på indbrud, fx en smadret rude, aflistning af en glasliste, opbrud af lås/dør osv. Her erstattes med op til fx 10% af forsikringssummen.

Ved røveri, er den berøves ALTID udsat for trusler eller vold, og dækker op til %-sats af forsikringssummen.

Når så ting opbevares kommer der nogle gråzoner. Normalt er for forsikringsstedet ens folkeregisteradresse, herunder ens bankboks. Ting som opbevares uden for forsikringsstedet, skal man kontakte sit forsikringsselskab for at oplyse om opbevaring og sted for at høre, om de dækker - evt med en merpræmie. En boks på et hotel, vil normalt være dækket af ens indboforsikring.
Der kan ofte tegnes tillægsdækning for yderligere værdigenstande, malerier, smykker osv.

Joans hvis du læser det ovenfor, så må en af situationerne være dækkende for dig. Det er iøvrigt helt normalt, at man - når man kommer ud for et uheld, gerne vil vide hvordan man er stillet - inden man kontakter sit selskab, så står man bedre rustet til, at imødegå eventuelle indsigelser fra forsikringsselskabet. Fordi man vil forberede sig, er det jo ikke ensbetydende med, at man vil svindle. Iøvrigt, så er mindstestraffen for assurensesvig lig med tre måneders forbedringshus!