/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Justering af karburator
Fra : Holst-Hansen
Vist : 889 gange
500 point
Dato : 02-09-08 21:16

Hejsa..

Jeg har en cpi popcorn, som går meget underligt og jeg tror naboen unger har været ved at pille ved karburatoren på den... Er der nogle der kan hjælpe mig med grundindstillingen af en sådan karburator (tomgang, luft og nålen.) Det skal lige tilføjes at skiven er pillet af og den kørte ca. 60 nu drukner den sig selv og i perioder sætter helt ud den hakker også og kan ikke slæbe sig selv op af en bakke.

Håber virkelig der er nogle der kan hjælpe mig videre..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-09-08 21:26

Der er noget helt andet galt med den, tomgangsjustering uanset hvor forkert, har ingen indflydelse på fuld gas, men er kun et lille omløb der finjusterer når der slet ikke gives gas.
Prøv feks.
At tag benzindækselet af, for at se om der skabes vaccum, og den derefter kører normalt.
Giv den nyt tændrør.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-09-08 22:14

Det kan også være at den ikke blander nok olie i Benzinen ..Bruger den olie som den plejer ?? Drukner sig selv sir du hvordan ser du det ?? Er der gennemgang i luftfiltret ?? prøv evt. at tage det af.

Kommentar
Fra : den_bedste30

Dato : 03-09-08 11:13

du skal prøve at skruge dem helt ned så de er slukket og så åbner du lidt og starter den og se hvordan den kører og sådan bliver du ved til den kører som den skal