/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Gendannelsesdiske til xp
Fra : bkr48
Vist : 1670 gange
50 point
Dato : 02-09-08 20:33

Jeg mangler Gendannelsesdiske til min xp. Den blev leveret uden cd. Ifølge manualen: start>>alle programmer>systemgendannelse>oprettelse af disk>gendannelse.Når jeg kommer til systemgendannelse kan jeg ikke komme videre. Hvad gør jeg

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-09-08 20:39

hvad er det for en maskine ?

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 02-09-08 20:44

Den ligger på drev D:

Kommentar
Fra : bkr48

Dato : 02-09-08 21:00

Maskinen bærbar HP Paviilion dv5000 med xp Home Edition----version 2002---service pack 2
--- C drevet lokaldisk 100 gb, ingen partion
d-drevet er dvd drevet
ikke andre drev, intet monteret af tilbehør, kun instaleret xp

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-09-08 21:06

prøv at kigge under alle programmer om hp recovery ligger der - og brænd den ud ! Ellers skriv til hp - eller ring - og få nye recovery skiver - forb****** de ikke kan finde ud af at sende dem med i første omgang også

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-09-08 21:13

Hvis de har været brændt ud EEN gang kan de IKKE brændes igen.....

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 03-09-08 08:03

Jeg erindrer svagt, at det problem havde jeg, da jeg skulle hjælpe en bekendt,
med genoprettelse af en HP Pavillion, husker ikke typen,
den skulle ligge på maskinen, ikke på et specielt drev,
mailede til HP, kritiserede den manglende CD, man havde vist fået meget kritik,
de ville overveje på nye maskiner at levere en med.

Ring til HP, du kan sikkert få løst problemet, som miritdk skriver,
det var en kringlet måde at finde den på maskinen,
den skulle være der, hvis du da ikke har formateret den.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-09-08 08:48

Det er det allerførste man laver på en NY maskine..... (og ikke når man ad åre for brug for det )

Har endnu ALDRIG været ude for at man IKKE bliver gjort opmærksom på det ved FØRSTE opstart....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-09-08 09:10

Citat
Det er det allerførste man laver på en NY maskine..... (og ikke når man ad åre for brug for det )

Har endnu ALDRIG været ude for at man IKKE bliver gjort opmærksom på det ved FØRSTE opstart....

ganske rigtigt refi - men hvor mange tror du egentlig gør det ??? - iflg den erfaring jeg har så er det noget man husker ANDEN gang man får en ny maskine. (har altid selv sørget for at få skiverne - selvom det kan være noget af en slåskamp )

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-09-08 09:16

HP plejer ikke at være "tunge" at danse med.....

Man kan ALTID undskylde sig med at brændingen kiksede.....

De sender så nye diske blot man opgiver den FULDE maskintype..... (har noget med div. preinst. software at gøre)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-09-08 09:18

Citat
kun instaleret xp

Det lyder så i mine ører IKKE rigtigt med mindre du selv har slettet resten.....

Der må have været andet software med hvis maskinen er købt preinstalleret.....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-09-08 11:23

Ring til HP support 70 11 77 00 du behøver ikke komme med lange forklaringer, bare fortæl dem at du ikke har noget gendannelses CD, så sender de en eller flere (jeg fik 3) gratis

Kommentar
Fra : bkr48

Dato : 03-09-08 21:36

Til refi
Jeg tror nok,jeg tidligere har haft omtalt i et andet spørgsmål ang.køb af brugt pc fra DBA. DEr var du inde med en kommentar, prisen lå nok i top (fik den forhandlet ned i pris). Da jeg talte med sælgeren,ville han lige formater den inden jeg kom. Da jeg hentede den, var der kun styresystemet XP derpå.Havde ligeledes spurgt om det kunne passe, der ingen CD med xp fulgte med, svaret var, at det var der ikke på alle maskiner (jeg kan ikke huske hvem der skrev dettte). Jeg fik maskinen samt alt papir på den. Så læste jeg , man kunne,skulle lave gendandelse cd inde fra maskinen. Det kan jeg ikke. Du har også skrevet det kan man kun gøre en gang. Ringede til sælgeren, han har aldrig lavet nogle. Men men men, det kan måske være smuttet da han tømte maskinen inden jeg kom. Hvis han har haft den formateret, hvordan Fan... har han så gjort det??. Den stationære jeg har, dertil har jeg original cd til alle mine programmer, også til bundkortet,lydkort,tv kort og hvad de ellers heddder .
Jeg bliver nok nød til at kontakte HP. Den kører perfekt nu,men vil gerne være forudseende hvis den skulle bryde helt ned en dag.
Jeg tager stadigt gerne mod gode råd, samt kommentar
Venlig hilsen Bjarne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-09-08 21:45

Ja...

Har den været formateret er "partitionen" nok væk.....

Men det er da muligt HP stadig vil være behjælpelig hvis ikke den er alt for gammel....

Ellers er du nok nødt til at leve med det eller investere i en OEM version....

Kommer lidt an på hvor længe du regner med den "lever" endnu....

Jeg forstår så bare ikke hvordan sælger har båret sig ad (han må jo have haft noget at installere med), medmindre det er en "ulovlig" installation du kører med....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-09-08 21:51

Alternativt kan du lave et image af den NU - hvis den kører som den skal....

Så er drivere osv. da i hus hvis det går galt igen....

Men det kræver så lige du har et sted at gemme imaget...

http://www.runtime.org/driveimage-xml.htm

Kommentar
Fra : bkr48

Dato : 04-09-08 09:35

Til refi
søde rare kære refi. Du kan nok se, jeg er faldet på knæ.
Jeg har talt med HP.
De opgav mig en web adresse:WWW.best2server.com
der kunne jeg bestille en recover cd. Jeg har prøvet,men kan kun finde til en
dv5124 eu notebook xp, min er en pavilion dv5000,mon det er det samme.Kan jeg få dig til at prøve, så kommer du med i min aftensbøn, en gang ved lejlighed??.
DATA:
hp Pavilion dv500
S/n cnd6181dw3
p/n ra628ea#aby

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-09-08 10:10

Det er, så vidt jeg kan se, også kun en søgemaskine for diverse recovery tools....

Så kan du lige så godt bruge det jeg har givet dig - det er GRATIS....

Hvis ikke HP selv kan levere recovery cder når du har serienummer er der ikke andre muligheder..

Maskinen er muligvis for gammel...

Jeg ville nok lave et image af maskinen som den er nu (hvis den virker som den skal).

Så har du også alle drivere - de kan blive svære at finde bagefter da næsten alle HP motherboards er lavet specielt og ikke findes i handel..

Er det denne side du har brugt - ellers prøv lige...
http://www.best2serve.com/?show_flow=RCD&land=DK&lang=da

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-09-08 10:38

PS...

Den må hedde noget mere end dv5000 (der mangler nogen bogstaver efter tallet)

Kommentar
Fra : bkr48

Dato : 05-09-08 10:13

Til refi
Min nero kan lave image filer. Hvad er det jeg skal brænde ud som imagefil, for at få driverne med til bundkortet. Den bærbare kører perfekt, så vil jeg gemme disse driver. Hvis den så bryder ned , nok nærmere hvornår,eventuelt hvis jeg monterer en større harddisk, så tager jeg den derfra, til den tid.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-09-08 10:19

HELE din harddisk.... - hvis den kører nu....

Kommentar
Fra : bkr48

Dato : 05-09-08 10:52

Det vil sige. Jeg tager og brænde C drevet. Så ryger alt med på dvd skiven

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 05-09-08 11:07

YES.....

Kommentar
Fra : bkr48

Dato : 08-09-08 22:45

Nu vil jeg afslutte denne spørgsmål.
Talt med sælgeren,han formaterede den inden jeg hentede den.De havde brugt hans kammerarts xp til instalitionen,brugt den kode som står på bunden af maskinen. Den må åbentbart kunne bruges.Jeg har kunne opdater alt fra MS.På et tidspunkt undersøgte MS, om jeg brugte en ægte XP, eller en kopi.Kan stadigt opdater.Han sender mig en kopi af cd med xp, som de brugte.
Jeg har som refi foreslog, lavet en imagefil af hele disken.På nettet fandt jeg også en GENDANDELSE RECOVERY cd, der stod ikke HP pavilion dv5000 men DV5124eu notebook xp.På bunden af pcen, er der i bakkelitten trygt DV5124eu.Nu ved jeg der kan købes en ny cd til maskinen.Det korte af det lange, nu kan maskinen køre så længe den kan, går den ned,tager jeg det derfra
Venlig hilsen bjarne

Godkendelse af svar
Fra : bkr48

Dato : 08-09-08 22:50

Tak for svaret refi.
Jeg blev skide træt af denne handel, ville have en med XP.Grin bare, har købt en HELT ny bærbar ASER med Wista. Har laver gendandelse disketter???:Den brugte HP har min barnebarn på 12 fået at lege med.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-09-08 06:40

Selv tak....

Vista er skam udmærket efterhånden...