/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
skinke smørelse???
Fra : dayworker24
Vist : 719 gange
100 point
Dato : 02-09-08 20:31

Hej. Da jeg var på ferie i sommers blev der smurt nogle brød vi skulle have med, og brødene var smurt med noget skinke noget (i stedet for smør) Men jeg kan simpelthen ikke huske hvad der var for noget eller om man kan få det færdiglavet.
Jeg ved godt det er lidt tyndt, og at det sikkert er svært, men hvis nogen vidste hvad det kunne være ville det være kanont

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 02-09-08 20:32

Var der andet på?

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 02-09-08 20:34

Ellers må du henvende dig til den person som der har smurt dem

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 02-09-08 20:40

Har spurgt personen om det, men personen kan ikke huske det.
Men det primære er det der var smurt på. Ovenpå det var der også skinke og ost, men det var selve det smørelse der var på jeg hentyder til

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 02-09-08 20:40

skinkesalat uden for meget mayonaise såmænd nok - er i hvertfald hvad jeg har brugt til sandwiches der skulle transporteres lidt primitiv

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 02-09-08 20:44

Det kan godt være. Det smagte i hvert fald godt og ikke surt på noget måde. Andre bud?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-09-08 21:07

skinkesalat er ikke sur hmpff

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-09-08 21:09

af og til laves sådan noget bare af diverse pålægsrester - løg - og lidt mayonaise - meget lidt - ned i blenderen før mayonaisen og så lidt i - meget nemt at smøre på og kan ikke rende nogen steder under transport

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 02-09-08 21:41
Kommentar
Fra : hyldeborg

Dato : 02-09-08 22:37

Kan det være noget så simpelt som Miracle Whip? Der er godt nok ingen skinke i, men det er noget jeg altid bruger til sandwich.

Vh
hyldeborg

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 02-09-08 22:41

Kan det ha´ været en smøreost, f.eks Buko Skinkeost, en blød smøreost der, ifølge deklarationen, indeholder 17% skinke

http://www.yellowman.dk/index.php?main_page=index&cPath=322_392_408

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-09-08 02:34

Bliv ikke fristet til at købe skinkesalat i supermarkedet omend der står "hjemmelavet", den er lavet af ren smagsløs pumpet skinke.

Så hellere den fra K-Salat, den er hæderlig, men temmelig finddelt.

Den allerbedste kommer fra slagteren der netop kommer "rester" i af spegepølse m.m. Man kan også se det da slagterens er mere farverig.

Godkendelse af svar
Fra : dayworker24

Dato : 03-09-08 10:17

Hej. Jeg tror jeg vil prøve Miracle Whip og så måske skinkesalaten nede fra slagteren. Men jeg siger ii hvert fald tak for alle de gode råd, og det bliver spændende at se hvordan de forskellige ting smager

og tak for svaret miritdk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-09-08 11:44

velbekomme - er vist ordet