/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Gave til ukendt dreng på 12 år
Fra : vedikkealt
Vist : 4073 gange
100 point
Dato : 02-09-08 20:09

Hej Allesammen

Jeg har lige brug for noget inspiration.

Hvad køber jeg til en knægt på 12 år....sådan til gerne max. 100 kr.

Har købt farve selv påklædning dukke ark og farver til lille søsteren på 6 år.

Hilsen vedikkealt

PS. Tillykke med fødselsdagen Nordsted1...

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 02-09-08 20:18

Du skriver jo i overskriften at det er til en ukendt dreng.

Så er det jo lidt svært, hvis du ikke ved hvad han interesserer sig for.

Jeg kender nogle drenge på 12 år. De er læseheste og er jublende glade for at få en bog

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-09-08 20:18

penge - en ny mus til puteren - en usb pen fra aldi osv osv

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-09-08 20:19

memory stick nøgleringe er altid velkomne og fåes til kr 65 - 99

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-09-08 20:20

alternativet - en tur i 10 kroners markedet - en billig tegnebog og læg de 100 kr i -

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-09-08 20:20

for i øvrigt er parfume afdelingen i matas osv også interessant

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 02-09-08 20:21

Du lægger de hundrede kroner i en kuvert, og det er der sikkert ander der gør også, så kan han sgu selv købe, hvad han har lyst til.

dr.dem

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-09-08 20:22

igen forresten

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 02-09-08 20:37

gavekort til biffen - evt for 2, så han kan tage en kammerat med

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 02-09-08 22:00

Tak til alle de foreløbige forslag.

Ukendt og Ukendt knægt...jeg skal bare besøge en der har et par børn...og da det er meget langt væk har jeg fået en madras på gulvet stillet til rådighed...og jeg er typen der ikke kommer uden en lille precent...og det gælder både til voksne og børn.

Men gerne flere forslag

Og tak til miritdk for føsda hilsen...

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 02-09-08 22:06

et udvalg af de sidste nye tegneserier - Anders And, Pokemon, Basserne...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-09-08 22:29

Bilka har en masse dvdfilm til en 50'er for tiden

Kommentar
Fra : hyldeborg

Dato : 02-09-08 22:40

Køb en gavekort til TDC-musik. Det kan købes online, og du printer det selv ud. Har selv to drenge på 12 og 16 år, og de er begge vilde med musik og vil gerne ha´ det sidste nye downloadet til deres iPod og Mp3-afspiller.

Vh
hyldeborg

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 02-09-08 22:43

Japanske tegneserier.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 03-09-08 21:46

Undskyld at jeg bryder ind uden at svare på spørgsmålet.

Du skriver:
"og jeg er typen der ikke kommer uden en lille precent...og det gælder både til voksne og børn. "

Hvad er det for noget at man ikke kan besøge hinanden uden at have noget med?
Jeg hader det, og det er ikke fordi jeg er nærig.
Hvorfor kan vi ikke bare besøge hinanden uden at komme slæbende med alt muligt ragelse, vin til maden, blomster o.s.v.

Vi, min kone og jer er bekyndt at modarbejde tendensen, og der er sku aldrig nogen der spørger hvorfor vi ikke har noget med.
Bjørn

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 03-09-08 22:00

Hej Bjørn

Som udgangspunkt er vi mere end helt enige...selv vil jeg jo heller ikke vurderes på min økonomiske formåen...langt hellere på den person jeg er...og hvad jeg nu står for af både dit og dat.

Og aldrig har jeg kunnet fatte at en pose øl har været adgangs billet til noget som helst og har derfor ofte undladt at komme / meldt afbud.

Det der "retfærdig" gør at jeg har forholdsvis små gaver med er at jeg skal være der fra lørdag til mandag....altså kost og logi i et par dage hos mennesker der sikkert aldrig nogen sinde vil komme og besøge mig....altså får jeg næste 100 ikke mulighed for at "gengælde" denne gæstfrihed.

Og hvis jeg så drejer den over på den rent økonomiske side så giver jeg en 300 kroner for 2 dages ferie med fuld forplejning og det er jo ikke uden omkostninger for disse menneske, så for at kompenserer - bringe balance...og ikke mindst vise at jeg sætter pris på dres gæst frihed.

Det var så mine tanker om det.

Bedste hilsner fra vedikkealt

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-09-08 22:19

Ja bjørn hvoffor sku man dog give nogen noget som helst ,når nu man ka la vær.???

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 03-09-08 22:33

Til vedikkealt

Jeg kan godt sætte mig ind i dit regnestykke.
Da jeg var barn, jeg er model 1935, Satte min mor mig ind i et regnestyke der så således ud.
Når man rejste langt, skulle man være væk så længe at rejseudgifterne modsvaredes af de sparede leveomkostninger hjemme.
Men tiden var en anden. De fleste var fattige, vi var ihvert tilfælde, og boede i København.
Dem vi besøgte boede i provinsen, og de var heller ikke rige, men de havde naturalier.
Om mine forældre spæde til husholningen når vi var der ved jeg ikke.
Nu er der ikke så mange fattige mere. De fleste kan klare at have gæster på kost nogle dage.
I dit tilfælde ville jeg nok undlade at have noget med til overrrækkelse ved modtagelsen.
Men næste dag ville jeg tage med på indkøb og måske spæde til med nogle lækkerrier eller noget godt og drikke.
Børne ville jeg snakke med, som om de kom mig ved, men ikke give noget.
Ofter er jeg i den hældige situation at jeg når jeg besøger nogen finder noget praktisk at hjælpe med. Jeg er gammel håndværker. Det falder altid i god jord.

Bjørn

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 03-09-08 22:56

Hej Bjørn

Modellen med at købe noget lækkert dagen efter eller sådan kunne også have været min model.

Og rigtigt bruger jeg da også transport penge skal sejle og over bro + køre nok en 1000 km. på 4 dage, og det er da heller ikke billigt.

Børnene skal ikke nødvendigvis have noget og jeg ved at jeg er god til den nærværende og opmærksomme kontakt med børn.

Alligevel har jeg besluttet at give dem noget kreativt på hver deres alderstrin...ikke mindst af den grund at jeg overhovedet ikke aner om vi kommer forbi et ishus eller lignende, børn forstår jo også accept gennem at de også får noget og ikke kun de voksne - alle eller ingen.

Nu du er håndværker bringer du jo så ofte balance i "regnestykket" ved lige at kunne ordne et hængsel eller et vindue der "hænger" eller hvad ved jeg - og så giver jeg dig dælme ret - så vil jeg squ ikke også betale for at få lov at komme...så må det man gør være et måltid værd.

Det der er vigtigst for mig er at bringe en form for balance - uanset hvordan denne balance så tilveje bringes.

Jeg vil være hverken en nasser eller jubel idiot...

Hilsen vedikkealt

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 03-09-08 23:12

Hej vedikkealt

Jeg tror vi er nogenlunde enige om at samvær skal til glæde for alle parter uden betaling.
Alligevel skal der være ballance i ydelse og nydelse. Det er der i alle livets forhold.
Men som du skriver: Du bruger en masse penge på at besøge dem så det burde de være glade for.
At du ikke forventer genbesøg ændre jo ikke ved det.
Drengen på 12 vil uden tvivl blive glad for en kniv, det tror jeg ikke er gået afg mode. Hvis du har råd kan du også give ham en pind at snitte i.
Du skriver: "og så giver jeg dig dælme ret - så vil jeg squ ikke også betale for at få lov at komme...så må det man gør være et måltid værd. "
Jeg/vi, for min kone er ofte med, deltager nu også efter evne i den daglige husholdning hvis vi er hos venner mere end et par dage. Vi kan da også finde på at indvitere dem ud at spise og der kunne børnene være med.
Du må undskylde, men jeg greb andledningen til at vande en af mine kæpheste.

Bjørn

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 03-09-08 23:24

Hej Bjørn

Ingen grund til at undskylde...

For det var jo en meget relevant vinkel på mit spørgsmål du tog op....

Og jo jeg tror vi er ret enige - du smider en 500 mand til noget - gå ud noget - eller et bidrag til den fælles glæde under en eller anden form..jo også oven i dine egne transport omkostninger...så nu kan vi vist ikke komme meget nærmere enighed.

Bedste hilsner fra vedikkealt

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 03-09-08 23:31

Jep

Bjørn

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 04-09-08 14:18

Citat
men jeg greb andledningen til at vande en af mine kæpheste.

sikken et skønt udtryk

Accepteret svar
Fra : BjornJ

Modtaget 100 point
Dato : 04-09-08 15:56

Til vedikkealt/tanteukendt

Nu har jeg sovet på det, -også middagssøvn.
Hvad med en:
Mundharmonika?- Og han bliver musikker.
Slangebøsse?- Og han bliver jæger.
Forstørrelsesglas?- Og han bliver forsker.
Lotteriseddel?- Og han bliver milionær.
Raflebæger?- Og han bliver lutoman.
Lommelygte/pandelampe? Og han bliver indbrudstyv.
Malerkasse? Og han bliver kunstner.
En Bog?- Og han bliver til grin.

Bjørn

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 04-09-08 20:30

Hej Bjørn

Ja det ses tydeligt at du er mere end udsovet med alle dine gode forslag...

Og så må jeg jo hellere fortælle hvad jeg så har købt.

Til den mindste pige på 5 - 6 år.

Et stort påklædnings dukke ark hvor "tøjet" er farvelagt og et ark hvor der kun er skabelonerne så hun selv kan male dem - og selvfølgelig 24 farve blyanter...og en lille æske Toms kringler.

Jeg har hørt hun er en lille pernittengryn der har styr på hendes ting så det håber jeg hun vil hygge sig med.

Til ham på 12 blev det til et strategi spil og et bil spil til PC`en...og så en lille æske Toms orangestænger.

Og sådan blev det så.

Hilsen vedikkealt

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 16-09-08 13:36

Tak for svaret BjornJ.

Du får mine point her, da du også fik taget hul på en god lille debat...om at man også skal kunne komme uden noget - uden at blive kaldt en fedthas...

Iøvrigt faldt det i god jord det jeg så endelig fik købt.

PS. Husk at vande dine kæpheste...