/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Hvilken telefon holder batteri?
Fra : SubZero69
Vist : 559 gange
100 point
Dato : 13-03-03 18:00

Jeg ville høre hvilken telefon jeg skal købe hvis jeg skal jave en der kan holde batteri?

Jeg har en nokia 8210, men har købt en Ericsson T65 da den skulle kunne holde længere, men den er ikke særlig brugervenlig i sms f.eks. synes jeg. Overvejer T68i. Er der nogen der har prøvet den og kan sammenligne den med en nokia f.eks. i brugervenlighed?

Ellers hvis der er andre forslag til andre mærker/modeller? Det vigtigste er batteriets holdetid og sms-skrivningen.

//sub

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 13-03-03 18:23

hvad angår batt.levetid vil jeg ikke mene at der skulle være nogen problemer med nokia's telefoner..! da min 3310 var ny kunne den nemt holde batt. 4-5 døgn..! altså uden at have været slukket og brugte den samtidig. nu er den 3 år gammel og kan holde batt. ca. 1-halvanden døgn så det må vel være nok..!
med hensyn til brugervenlighed er nokia også her efter min mening det bedste valg plus menuerne og selve brugerfladen er mange gange rarere. og supernem til sms i forhold til ericsson.

Så hvis jeg var dig ville jeg holde mig til nokia..!

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 13-03-03 18:50

Med hensyn til sms-venlighed, er det kun et spørgsmål om tilvænning.

Med hensyn til batterier...... Tjahhh, for de nyeste modeller er det ca. det samme - MEN tiden bliver jo nedsat væsentligt når man bruger dem, og hvordan tlf. er indstillet.
En mulighed er bl.a. Motorola hvor man kan sætte almindelige batterier i (og/eller alm. genopladelige batterier), på flere modeller, hvis der virkeligt er "panik" på.
Ellers er der jo muligheden med et ekstra batteri til modeller der understøtter bordlader med plads til batteri foruden tlf.

Du skriver ikke hvor meget du taler/skriver om dagen - og hvad du forventer...... Man kan tappe en hvilken som helst Phon på en dag, hvis man bruger den nok/meget.

Mvh

Kommentar
Fra : SubZero69

Dato : 13-03-03 20:04

Tak for indlæggene.

Jeg ringer ikke så meget igen. Nogen dage ikke, nogen dage 2-5-10 minutter.
Ellers er det mest sms, benytter ikke wap og sådan....

//sub

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 13-03-03 20:23

Hvis du ikke ringer mere end det + sms, hvad er så det reelle problem??
(du må jo forvente at tlf. skal i lader en gang i mellem )

Mvh

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 13-03-03 22:32

Jeg har for nydeligt købt en Nokia 3510i den holder strøm til dit forbrug i ca. 1½ uge vil jeg tro.
Og er ellers en udemærket mobilos, jeg har tidligere haft en 3310 også den kørte upåklageligt.
Hilsen Preben

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 13-03-03 22:52

ja med sådan et forbrug skal du ikke være bange for at komme til at mangle strøm med mindre du selvfølgelig skal et sted hen hvor det kan være vanskeligt at finde en stikkontakt. så prøv og gå ned i en butik og spørg om du kan få lov til at prøve at lege lidt med den så finder du hurtigt ud af hvilken som passer dig bedst.

Mvh

Solgaard

Accepteret svar
Fra : dr_scooter

Modtaget 100 point
Dato : 13-03-03 23:47

Du skulle prøve en motorola V50... den er holder bat. op til 10 dage(døgn) uden at være slukket. dog ned til 4 dage når jeg taler meget...

den gar ikke intelligent ordbogbog som nokia, men den har en anden ordbog som er ligeså nem/hurtig at bruge når man har vendet sig til den...

Mvh. dr_scooter

Godkendelse af svar
Fra : SubZero69

Dato : 30-03-06 10:12

Tak for svaret dr_scooter.