/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Når et firme drejer nøglen.
Fra : JoyLip
Vist : 1516 gange
20 point
Dato : 02-09-08 15:06

Når et firma drejer nøglen og man har et tilgodehavende, hvad gør man så?

Det drejer sig om en hudklinik, hvor jeg har forudbetalt for acnebehandlinger (15.500. kr), men kun har modtaget 1 ud af ialt 7 beh. Klinikken kan ses her. http://www.cacidenmark.dk/default.asp?pid=68

Det er et ægtepar der driver/drev klinikken, og når man henvender sig får man forskellige udmeldinger, alt afhængigt af hvem af de 2 man er i kontakt med. Manden, som er amerikaner har skrevet en yderst latterlig kommentar på hjemmesiidens gæstebog.

Den lyder som følger; "To all my patients. I am truly and deeply sorry. What cared to me the most was YOU, and that is what us the 1 clinic in Denmark. I have now found out that my wife was doing illegal account activity here in this clinic, and we would take no part in this!. She demanded the key back at 3 in the morning. WE HAVE NOW FOUND SHE HAS BEEN DATTING A MARRIED MAN , AND WAS CAUGHT BY HIS WIFE, NOT TO MENTION THE OTHERS, WE HAVE NOW FOUND OUT! We are sorry that her actions have hurt us as team. We have several investors that want us to open again and are willong to support us. I hope I will all see you again ASAP,and I wish you all the the best. BEST REGARDS Dr. Scott Shearer "

Vi er simpelthen ude i noget luften vasketøj, som jeg finder dybt useriøst.

Konen er ejer af klinikken og den administrative leder. Ved en henvendelse til hende, hvor jeg truer hende med en politianmeldelse, hvis ikke hun straks refunderer mit tilgodehavende, modtog jeg en besked om, at det er hendes mand der er stukket af med en ansat, og at hun tror han er blevet "lidt syg i hovedet". Ja det skrev hun!!! *G*

Jeg ved godt jeg aldrig kommer til at se en krone af mit tilgodehavende, men i stedet for bare at sidde passiv hen, vil jeg gerne vide hvad der er normal praksis i situationer som denne?. Er min trussel om en politianmeldelse helt hen i vejret?. Jeg forestiller mig de skal tiltales for bedrageri, da vi er mange som er blevet trukket store beløb på vores dankort, uden at have modtaget det vi har betalt for?

Hvad ville du/I gøre, hvis situationen var een I stod i?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-09-08 15:16

Få fat i en advokat.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 02-09-08 15:26

Det er bare ærgeligt at du har forudbetalt for en ydelse.

Det samme gælder alle de "dumme" danskere der forudbetaler for en ferierejse ved et billigt rejsebureau.

Du er af med dine penge med mindre du gider kontakte en advokat og køre en cicil retsag mod firmaet. Du skal nok ikke regne med at få dine penge, men nok en udgift.

hawaii7

Accepteret svar
Fra : RyeJensen

Modtaget 30 point
Dato : 02-09-08 15:36

Klinikken er, så vidt jeg kan finde ud af, drevet under CVR-nr. 28461127 (Caci Danmark v/ Rikke D. Shearer), og der er altså tale om en personligt eget virksomhed i modsætning til en selskab.

Da der er tale om en personlig ejet virksomhed består dit krav mod ejeren selvom virksomheden er lukket. Du har således krav på at Rikke enten opfylder aftalen eller giver dig pengene tilbage. Man kan jo så diskutere om du skal have alle pengene tilbage eller om der skal fratrækkes et beløb for den behandling, du allerede har fået. Det har jeg ikke oplysninger nok til at kunne komme nærmere.

Hvis du vil forsøge at få dine penge, så skal du køre en ganske almindelig inkassosag mod Rikke. Hvis du får dom over hende, kan du reelt forfølge hende resten af hendes liv, og det kan der jo være en vis tilfredstillelse i

Omkostningerne ved en sag som denne vil ikke være særligt store, så længe Rikke ikke bestrider kravets eksistens. Det gør debitorer i mange tilfælde ikke, og hvis de gør, så vil de i mange tilfælde udeblive under forberedelsen af sagen, hvorefter du i givet fald vil få dom over kvindemennesket. Hvis hun vil have en retssag, vil du højest sandsynlig komme til at betale advokaten efter medgået tid, medmindre du fører sagen selv, hvilket ikke behøver at være uoverstigeligt, idet sagen falder under småsagsprocessen, hvor retten står for forberedelse af sagen.

Du skal selvfølgelig vurdere om Rikke har pengene, for hvis du allerede nu ved, at hun ikke har en rød reje eller at hun ikke ejer hus eller bil, så er det kun tilfredsstillelsen ved at hive hende i fogedretten, der motiverer til at føre sagen.

Kommentar
Fra : JoyLip

Dato : 02-09-08 15:46

Hej Rye.

Mange tak for dit uddybende svar. Jeg kan forstå, at min trussel om en politianmeldelse var lidt ude i hampen så. Jeg troede faktisk, at når man er blevet franarret penge, så kom man ikke udenom at drage politiet ind i det.

Men tak for svar. Hun skal blive forfulgt herfra og til evigheden. Min motivation er STOR.

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 02-09-08 15:48

Det er ikke udelukket, at hun har gjort noget strafbart, men det kræver, at hun på det tidspunkt, hvor hun tog imod pengene havde til hensigt aldrig at levere den aftalte ydelse, og det er jo ret svært at bevise, medmindre hun har gjort mange gange før.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-09-08 15:49

Hør lige her din nedladende knold. Har du hørt om rejsebureauer som accepterer betaling ved slutningen af rejsen, fordi man lige ønsker at være sikker på at de har overholdt indgåede aftaler. Så det er altså ikke danskerne der er dumme, men derimod dig der et et båthorn og dum i nakken

JoyLip...... Sorry for det bøvl, men det der hawaiifjols er fandme så klog, at den kan undvære hovedet og føler sig samtidig intellektuelt højt hævet over alle andre. Så ind i mellem skal den lige bankes tilbage under stenen hvor den kom fra.

Dit spørgsmål: Uden at være jurist er mit råd, at du tager det materiale de har skrevet og henvender dig hos politiet med det. Så får du at vide om der er grundlag for en sigtelse mod firmaet. Dog skal du vide, at hvis politiet vælger at rejse sigtelse, må du vente til retsagen starter med at rejse dit krav. Om du får noget ud af det er umuligt at sige for mig. Har de ingen penge, eller har gemt dem så godt at de ikke kan findes, er der jo ikke noget at hente. Så kan du få et tilgodehavebevis. Men det hjælper selvfølgelig ikke på din acne

Kommentar
Fra : JoyLip

Dato : 02-09-08 15:55

Tak begge 2. (Rye og Klumme). Jeg var forberedt på, at een eller anden skulle dukke op og dunke mig i hovedet med hvor "dum eg er". Det nyttede tilsyneladende ikke noget, at jeg skrev jeg godt vidste, at jeg næppe ville se mine penge igen. Suk.

Nu er jeg ikke så gammel, og aner ikke hvordan man fører en inkassosag. Er det en advokat jeg skal have fat på, eller hvordan får jeg startet?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-09-08 15:59

Ahhh jeg har da ikke dunket dig oven i hovedet LOOL. Men for os alm. dødelige er det jo umuligt at hamle op med Rye Jensen LOOL Nå jeg får nu ikke komplekser....han er trods alt jurist Og altid meget hjælpsom

Kommentar
Fra : JoyLip

Dato : 02-09-08 16:02

Det var nu hawaii jeg hentydede til, som jeg synes der dunker, ikke bare mig, men alle de "dumme danskere" der forudbetaler for en vare.

Og tak. Vidste ikke Rye er jurist. Jeg er i gode hænder kan jeg forstå.

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 02-09-08 18:07

Ja jeg er jurist (og snart advokat)

Hvis du vil køre en inkassosag, så skal du have fat i en advokat. Du kan sådan set også bruge et inkassobureau, men om end de er lidt billigere, så får du ofte heller ikke samme kvalitet.

Du skal nok ringe til et par advokater for at høre hvad de tager for det, for dem der ikke har så mange inkassosager er ofte for dyre, men på den anden side er det jo også vigtigt, at man har det godt med sin advokat, så hvis du har en fast advokat, så ville jeg da starte der.

www.inkassoadvokater.dk kan du læse mere om inkasso og hvilke advokater, der er med i Danske Inkassoadvokater.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-09-08 20:01

Citat
og snart advokat
Jubiii så skal vi til fest. Jeg sender smokingen til rensning og pudser mine dansesko Hvornår sker det Rye?

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 02-09-08 20:45

Jeg bliver advokat midt i november - og så må vi se om der bliver tid til fest

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-09-08 21:27

Whau...kniber det med festpengene, så må du lave nogle orange testamenter

Kommentar
Fra : JoyLip

Dato : 03-09-08 09:35

En update.

Siden mit spørgsmål igår, så har jeg haft kontakt til en advokat. Hans svar til mig er nedslående, idet han ikke umiddelbart mener det er en inkassosag. Vedrørende prisen for en inkassosag, så er jeg blevet oplyst at en sådan består af flere skridt – inkassopåkrav, inkassobrev, betalingspåkrav til retten og fogedbegæring. Typisk løber det op i ca. 3.000 kr. æv-æv

Advokatens råd er, at foretage en politianmeldelse (bevidst spekulation), eller at kontakte forbrugerrådet evt. klage til forbrugerklagenævnet.

Satans osse, at den kælling måske slipper afsted med at snyde så mange kunder.

Godkendelse af svar
Fra : JoyLip

Dato : 10-09-08 12:24

Tak for svaret RyeJensen.

Jeg har ikke fået løst mit problem vedrørende mit tilgodehavende, men du har svaret på det jeg spørger om.

Kommentar
Fra : Hansen1001

Dato : 07-10-08 13:41

Hvis du har en alm. husforsikring med retshjælp kan den msåke hjælpe dig. MvH Hansen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-10-08 15:20

Hwa så Rye...Skal vi snart til at kalde dig Hr. Advokat Rye Jensen

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 07-10-08 20:40

Hehe ja, det skal I forhåbentlig til midt i november

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-10-08 21:48

Okay..... Sig tiden nærmer