/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Testament
Fra : melani01
Vist : 4256 gange
50 point
Dato : 01-09-08 20:51

Jeg kunne tænke mig at skrive et testament og i den forbindelse har jeg været i retshjælpen, men de vil ikke hjælpe mig med det, da beløbet er over 200.000kr. Kender I et sted hvor man kan lave gratis teastemant.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-09-08 21:14

Der er en skabelon til et testamente her, så skal du bare udfylde det og henvende dig på dommerkontoret

http://www.abcsiden.dk/creatives/docs/ABC%20Testamente.doc

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 01-09-08 21:16

Hej

Jeg ved godt, du skriver "gratis", men jeg tillader mig at komme med et indlæg alligevel.

På denne side http://www.minadvokat.dk/ har jeg selv lavet et testamente online. Det koster ialt 2900,-, incl stempelafgift. Det er billigt i forhold til andre steder.

Venlig hilsen karenD

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 01-09-08 21:18

Husk stemplet på dommerkontoret koster 300,-

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-09-08 21:30

200.000 og mere,
og du vil ikke betale din nærigrøv.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 01-09-08 21:31

Kommentar
Fra : melani01

Dato : 01-09-08 21:40

Hej alle sammen

Tusind tak for jeres gode råd, men hvordan skal man få en domme til at stemple på testamenten? Hvem man skal ringe til for at bestille en tid hos en domme? Jeg aner intet om det.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-09-08 21:55

Jeg købte selve dokomentet i en boghandel, udfærdigede det selv, og ringede til dommerkontoret, hvor jeg fik en tid, vi gennemgik det i fællesskab, og jeg betalte ved kasse 1

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-09-08 21:56

nærmeste byret har en dommer og et dommerkontor prøv google

Kommentar
Fra : melani01

Dato : 01-09-08 21:57

Tak for dit svar, men skal man ringe til retten eller hvordan kan man ringe til dommerkontoret?

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 01-09-08 21:58

Det er ikke en dommer, men en medarbejder ved skifteretten, der sætter stempel og underskrift på.

Nogle steder kan du bare dukke op i åbningstiden, andre steder skal der bestilles tid.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-09-08 22:00

Det var en jurist ved dommerkontoret jeg talte med

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 50 point
Dato : 01-09-08 22:01

Nå ja.. glemte at sige, at jeg havde bestilt tid, så det syntes jeg også du skal gøre for en sikkerhedsskyld, så du ikke går forgæves

Godkendelse af svar
Fra : melani01

Dato : 01-09-08 22:06

Tak for svaret Nordsted1.