/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Hvilken telefon er bedst??
Fra : sommefuglen
Vist : 2752 gange
50 point
Dato : 01-09-08 19:07

Jeg skal have en ny mobiltelefon. Det skal være en Nokia, men jeg er i vildrede hvilken en der er bedst til mine behov. Hvad er fordele og ulemper ved de forskellige typer mobiler (klassisk, klap, skyde, osv.)

Jeg bruger min mobil til at tale i og skrive sms. jeg bruger min mobil som kalender og der skal være et nogenlunde kamera.

Jeg forstiller mig prisen på max 1000 kr.

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 01-09-08 19:11

Du kan få en Nokia 3310 Classic til de penge, jeg har selv en, og den fungerer fint.
Men kameraet er ikke "nogenlunde", det er, efter min smag, ringe.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 01-09-08 19:22

Når du taler om et budget på 1000 kroner så skal du også lige tage højde for om det er med abbonement, og hvilket?

Men ellers er det jo ret nemt, alle telefoner kan det du efterlyser, men når du taler om et nogenlunde kamera, er det så til at skrive billeder ud på papir, eller skal de "kun" bruges elektronisk?

Hvis de ikke skal udskrives er der ingen grund til at investere for mange penge i en kamera telefon, men 6120 er et godt bud

Accepteret svar
Fra : Westwod9830

Modtaget 60 point
Dato : 01-09-08 19:22

Der er mange muligheder... Jeg synes du skal prøve www.mobilpriser.dk

Kommentar
Fra : Joans

Dato : 01-09-08 19:22

Hej

Jeg vil anbefale sony erikcsson 810. Den er en super god mobil tlf. Et godt kamera og meget nemt at bruge den. Du kan købe den for mindre end 1000kr. Du kan vælge at købe den via qxl eller dba eller som ny.

Jeg har været meget glad for den mobil. Jeg har haft alt mulig nokai og alle de andre. Men den mobil har fået også god anmeldelse fra forbrugerrådet.

Vh
Joans

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 01-09-08 19:24

Du kan også få en Nokia 3500 Classic til 999,- (uden abonnement), det er vist ca. den samme telefon, med et lidt bedre kamera.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-09-08 19:26

Jeg har selv en ny Motorola Razor..... Klap, skøn kalender, en let overskuelig lommeregner og stort diplay, men den har vga kamera. Fine billeder som jeg dog ikke har prøvet at forstørre op.

Prisen er 875 kr u/abonnement, men software skal købes særskilt.

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 01-09-08 21:54

Joans & LuffeA...prøv lige at læse inden I svarer....... der står det skal være en Nokia.

Jeg har en Nokia 2760 og den kan købes for under 1000 kr hos elgiganten uden abon.
http://www.nokia.dk/link?cid=PLAIN_TEXT_623011

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-09-08 04:20
Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 02-09-08 07:19

5300 Stinker

Så gå evt efter 5610 hvis det skal være i den stil.

Der er også megen information at hente her: http://www.gsmarena.com/

se på de telefoner du kan lide og kig på kameraspecifikationerne, husk at mængden af megapixel ikke er altafgørende for kameraets kvalitet, men at opbjektivet spiller en større rolle.

På en del af Nokias telefoner (primært i N serien) er kameraet lavet på licens fra Carl Zeiss, hvilket giver en væsentligt bedre kvalitet end mange andre (bortset fra Sony Ericsson's Cybershot) men igen, hvis billederne ikke skal skrives ud på papir, betyder det mindre

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 22-09-08 17:37

sony ericsson k800i er den bedste mobil

Kommentar
Fra : Mylleerh

Dato : 20-10-08 21:46

du skal helt sikkert vælge en nokia 6300, den er meget brugervenlig, klassisk pæn og samtidig solid.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 20-10-08 22:55

6300 er en glimrende telefon, men den er ikek særlig solid og kameraet ikke noget særligt

Kommentar
Fra : Mylleerh

Dato : 21-10-08 10:05

Det er korrekt at kameraet ikke er godt men det er det nu heller ikke på den Nokia E51 jeg har til 3000,- hvis man ønsker et godt kamera skal man være villig til at betale langt mere end 1000,- kroner for en telefon.

Et køb af en mobiltelefon vil næsten altid være et spørgsmål om at gå på kompromis med den ene eller anden funktion....

Godkendelse af svar
Fra : sommefuglen

Dato : 30-10-08 10:09

Tak for svaret Westwod9830.