/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Flytte en interne harddisk
Fra : Markmuss
Vist : 449 gange
25 point
Dato : 01-09-08 15:20

Hej derude...

Jeg har ikke været så heldig med at få min gamle computer til at køre ,så jeg påtæmker at afinstallere hardisken og så "bare flytte" den over i min nye computer. Kan man det? og er der særlige hensyn eller komplicerede ting der skal sættes i værk.?
Jeg har ikke så mange point lige PT men måske det kan give et svar alligevel

JEV

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-09-08 15:21

Hvor stor/MB er den ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-09-08 15:21

Ja man kan bare flytte den

Kommentar
Fra : Markmuss

Dato : 01-09-08 15:28

Den er vist på 160 GB men jeg har en del filer på den hvordan tilsluttes den.? Kan man tage fejl af stik etc. ?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 01-09-08 15:29

Hvis den nye ´puter ikke er 100% identisk med den "gamle", skal du ikke påregne, at du kan boote fra den gamle HD.

Kommentar
Fra : Markmuss

Dato : 01-09-08 15:33

hva' mener du med identisk. Den nye "puter" er en Dell og den gamle er en HP.

Accepteret svar
Fra : kj

Modtaget 35 point
Dato : 01-09-08 15:47

Det kan du ikke bare, hvis bundkortene ikke er ens, og det er en systemdisk(XP eller vista), så har du kun muligheden for at flytte den overi den nye som slave, og tømme den for de filer du skal bruge.
Men du kan ikke flytte den og bruge den master (Som C: drev), og boote fra den

Kommentar
Fra : Markmuss

Dato : 01-09-08 16:17

ok jeg skal kun bruge filerne så jeg prøver måske at tilslutte i ugen

Tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : Markmuss

Dato : 01-09-08 16:18

Tak for svaret kj.