/ Forside/ Karriere / Job / Ansættelse / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 380
nyt job mens ej fristillet
Fra : Yakuzaen
Vist : 500 gange
67 point
Dato : 01-09-08 14:35

Hej. Sagen er den at jeg agtede at stoppe på mit nuværende arbejde. men håbede de ville fyre mig inden så jeg kunne få 3 måneders løn istedet for 1 måned.
Chauffør branchen.

Nu er jeg sygemeldt, og har netop fået tilbudt et andet job men så skal jeg starte det nu.
Kan jeg starte det nye sted selvom jeg er sygemeldt det andet sted og ikke er fritstillet.
hvad sker der hvis jeg starter det nye sted og giver dem mit skattekort også, det kan jeg jo få på skats selvbetjening...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 01-09-08 14:48

Gud fader i skuret. Kan du slet ikke foretage dig noget som er normalt, eller skal der være plat i det?

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 01-09-08 15:04

Du skal ringe til dem og fortælle sandheden!

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 01-09-08 15:05

Når du er syg skal du lægge dig i sengen og blive der.
Du kan selvfølgelig ikke sygemelde dig et sted og få løn og så arbejde et andet sted.
Det er muligt man kan det i junglen, men ikke her i landet.

hawaii7

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 01-09-08 15:21

Den arbejdsgiver du har nu vil bortvise dig og din ret til 3 måneders opsigelse vil bortfalde og du risikere anmeldelse for socialt bedrageri da kommunen refundere dine sygedagpenge og de automatisk får besked hvis du har anden A-indkomst.

Kommentar
Fra : Yakuzaen

Dato : 01-09-08 16:47

Klumme? jeg er ikke helt med på hvad du taler om?
jeg arbejder som ethvert andet normalt menneske og er raget uklar med mit job og er derfor igang med jobskift.
Er det så slemt syntes du?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 01-09-08 16:58

Kombineret med din hang til indkøb af ulovlige våben og bankenøgler så fremstår du ikke som en mønsterborger når du spørger til råds om socalt bedrageri.

Hvis du er raget uklar med dit job, så sig op og bed om en fritstilling

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-09-08 17:27

Gør et eller andet så Du bliver sparket ud uden løn, giv chefen en fuckfinger 10 cm fra hans fjæs, eller ryg en fed cigar i lokalet hvor der sidder andre.

Nogle firmaers rygepolitik tillader faktisk bortvisning uden løn.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 01-09-08 17:52

Hvis jeg ikke husker meget galt, risikerer du - at du skal betale erstatning til din nuværende arbejdsgiver, samt til det offentlige - hvis du er sygemeldt.

Opsig dit arbejde på normalt vis, og hvis din nuværende sygemelding er fusk - bør du snarest vende tilbage til dit arbejde.

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 01-09-08 17:56

Du skal da bare gå til den.
Har før hørt om folk af anden etnisk herkomst der har modtaget sygepenge fra 8 arbejdsgivere på samme tid .
Så der er ingen fare på færde.

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 01-09-08 22:54

Hvis du er sygemeldt kan du vel ikke arbejde?

Og hvis du er rask må du vel bare sige dit nuværende arbejde op, du har vel en måneds opsigelse

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-09-08 00:45

Yaku:%#&¨
Kortoververden har udtrykt præcist hvad jeg mener om den sag 01-09-08 16:58