/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Kunst
Fra : names
Vist : 2924 gange
100 point
Dato : 01-09-08 14:11

Mig og min kæreste vil gerne have
hjælp til et stykke arbejde. Og vi håber du/i kan hjælpe os.
Det er ikke et let arbejde, tror vi..
Vi skal selv have lavet vores egen lim/gummi, men
det skal været klæbrigt og flydene sådan elastisk.
Det skal bruges til noget kunst.

Nogen ide?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-09-08 15:15

vådrumsforsejling til bad mm. er sådan npget gummi der størkner men stadig er elastisk ellers latex som røres op og stivner .Hvor stort rt projektet ???

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 01-09-08 16:01

Måske kan I bruge Latexmælk

Tyndflydende self-seal latexlim til skind- foer- papir/pap.
Kaldes også gummimælk, flydende tråd, textillim, formgummi. Uden organiske opløsningsmidler. Kan bruges til at støbe med. Tåler ikke frost i flydendeform. Kan fortyndes med vand med 10 % salmiak
http://www.skindhuset.dk/default.asp?Action=Details&Item=232

Kan også købes i hobbyforretninger bl.a. her

http://idehobby.dk/hobby_tilbehoer/latex_202_da/

Kommentar
Fra : names

Dato : 01-09-08 20:44

Nok de 500g ikke mere lige pt.
Textillim er måske det eneste der er til hjælp, men
det må ikke tørres op og skal kunne tåle vand og skal være klæbrigt.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 01-09-08 21:28

Tror ikke jeg er helt klar over, hvad det er du søger

Måske helt forkert gæt - med hvad med "slim" som f.eks kan købes her

http://www.imagetoys.dk/default.asp?ID=5&show=vare&vareid=311748&varenr=1294&varegrp=50&page=1

http://weblageret.dk/legetoej/slim_med_insekter_56_da.html

Kommentar
Fra : names

Dato : 02-09-08 11:10

Ja, minder meget om den første der på linket, men det skal være
meget klæbrigt! Er du med nu? Kan det gøres?

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 02-09-08 23:06

Lav din egen slim
Det er grønt, det er klamt and det er vildt sjovt!
Jep, det er klisteret slim og du er ved at lære hvordan du laver så meget af det du vil og hvornår du vil. Hvis du føler dig virkelig gavmild, kan du hælde noget op i et krus – det er en fed gave til vennerne (men sikkert ikke til bedstemor)!

Ingredienser
Borax pulver (det er et rengøringsmiddel, som du normalt finder ved siden af opvaskemiddel i supermarkedet)
Koldt vand
PVA Lim
Mad-farve
Eventuelt glimmer

Udstyr
Spiseske
Målebæger
Skål
Teske

Sådan gør du

Inden du starter, så sikre dig at du har noget gammelt tøj på eller et forklæde og dæk alle møbler eller gulvtæpper, der kan få pletter. Slim er noget gris!
Nu er du klar til at komme igang. Mål 275 ml. koldt vand op i en kande og tilsæt 3 spsk. borax pulver.
I en separat skål, blander du 5 spsk. PVA lim og 5 spsk. koldt vand.
Tilsæt et par dråber grøn mad-farve. Hvis du ønsker, at din slim skal se endnu mærkeligere ud, kan du også tilsætte lidt glimmer.
Tilsæt 1 tsk. af din borax opløsning i din grønne PVA opløsning og rør godt. Det skulle gerne begynde at føles tykkere med det samme.
Bliv ved med at tilsæt borax opløsningen en tsk. af gangen og rør godt hver gang. Til sidst skulle den grønne masse gerne være blevet så tyk, at du kan tage en op i dine hænder.
Tag slimen ud af skålen og ælt den mellem dine hænder. Hvis den føles meget klæbrig, kan du skylle slimen under den kolde hane for at fjerne eventuelle lim rester.
Du er færdig! For at forhindre slimen i at tørre ud, skal du opbevare den i en lufttæt beholder og altid vaske dine hænder efter du har leget med den.
TIP: SLIM ER TRADITIONELT GRØNT, MEN DER ER INGEN GRUND TIL IKKE AT LAVE DEN LIGE DEN FARVE DU ØNSKER. BLÅ GIVER EN RUMAGTIG FØLELSE, ELLER DU KAN BLANDE FLERE FAVER.

Taget herfra http://www.petitepeople.com/dan/tp/drengeting/

Ja det er altså ikke for at "tale ned" til dig, at jeg sender denne børneopskrift - men så at det var en klistrende masse, kan det bruges?

Jeg syntes det er sjovt, at prøve at hjælpe dig - men hvis det her ikke er det rigtige - ku´ du så ikke beskrive lidt mere hvad det skal bruges til -- så er det måske lidt nemmere at hjælpe

Kommentar
Fra : names

Dato : 03-09-08 09:42

Det lyder, som en kanon ide, men.... den skal være vandbaseret og meget klæbrig.
Ville bar gerne høre om PVA lim er noget harpiks? Hvis det er så er det godt
og kan andre form for lim burges i dette tilfælde?

Det skal bruges til noget kunst og samme tid til irreterene fluer insekter
i hjemmet, som flyver rundt. På den måde har jeg slået to fluer med et smæk!

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 100 point
Dato : 03-09-08 11:31

Jeg ved ikke om der er harpiks i pva lim. Men du kan da prøve, om "slimet" dur til dit kunstværk

Med hensyn til fluer, hvis du vil fange fluer på den måde, så kan man købe fluestrips f.eks her, men hvorfor ikke bare bruge en fluesmækker.. det er da ikke specielt lækkert, at have døde fluer hængende
http://www.skadedyrshop.dk/catalog/index.php?cPath=81_118

Godkendelse af svar
Fra : names

Dato : 23-09-08 09:48

Tak for svaret HelleBirgitte.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 23-09-08 13:27

Selv tak