/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Billig begynder digitalkamera
Fra : o.v.n.
Vist : 819 gange
200 point
Dato : 01-09-08 11:54

Ja som der står i overskriften, så leder jeg efter et kamera, det er til en gave og jeg har 800 kroner at købe for, modtageren har ingen kamera, ikke engang en kameratelefon, men ønsker sig et nu og jeg har opgaven med at købe, selvfølgelig kan en sådan gave byttes men jeg vil gerne finde en som modtageren vil beholde, det skal være nem at betjene og tage rimelig gode billeder, der ingen ønsker om filmklip så den funktion er ikke væsenlig.
Hvilken en vil i foreslå ? Kom med forslag, jeg kommer ikke her igen før efter midnat, så ikke skal ikke vente kommentarer fra mig før i morgen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-09-08 12:00

Jeg har fundet det her, som rammer prisen ret godt, hvad siger i om det: http://www.mobiludsalg.dk/pi/Samsung_Digimax_S760_black_9363_2522.aspx

Accepteret svar
Fra : fusses

Modtaget 210 point
Dato : 01-09-08 12:17

hej ovn

Jeg vil anbefale et canon

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=428570&Specs=true

fåes med lidt forskellige farver..

men vigtigst tænker jeg at alt foregår på dansk !! og det har en god opløsning..

forsat god "jagt"

Fusses

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 01-09-08 13:37

Hej o.v.n.
Vi har købt et i aldi . traveler 5,25 megapixels auto zoom og 100 andre ting . Vi har haft vores i 2 år nu er simplthen så glade for det.
Vi gav lidt under 8oo kr for det og der er 3 års garanti på .

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 01-09-08 14:21

---Jeg stemmer for fusses canon..
Jeg tror at det er sådan ét, to af mine børnebørn har... Og deres forældre har ret godt check på, hvad der er godt at købe..

Hukommelseskortet er dog lidt bette, 32MB til et 7.1Mpixel kamera.....
---Men man kan selvfølgelig sætte kameraet til lidt ringere billedkvalitet indtil man får købt et større hukommelseskort...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-09-08 14:56

Med de penge til rådighed, ville jeg også vælge det Canon Fusses linker til, selv om det er Canons "Lowbudgetserie".

Traveler ville jeg ikke gi' 5 kroner for

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-09-08 17:53

Hej
Jeg sværger også til Canon, men har også god erfaring med HP kamera. Husk at få et med et lille fladt opladeligt batteri. De andre æder 2 AA batterier i løbet af Nul Time.
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 01-09-08 18:50

Har en KODAK fra www.fotex.dk 800 penge, har haft det i over tre uger og har ikke ladet batteriet op endnu og har taget mange billeder

dr.dem

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-09-08 20:27

Hej dr.dem
Hvor mange er mange?
På mit HP holder batterierne 2x AA ikke til 60-70 billeder. Men alt er jo afhængig af:
Hvor længe man lader det være tændt - uden at tage billeder, hvor mange gange man bruger "motoren", om man bruger LCD skærmen osv. Alt er jo som bekendt relativt.
Sammenlignet med de gamle analoge kameraer - er 36 billeder jo mange.

Mange hilsner Ingelein - som har 2 batterier til sit Canon Ixus 70, som jeg er svært godt tilfreds med til "normale" og makro billeder.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-09-08 01:20

Citat
På mit HP holder batterierne 2x AA ikke til 60-70 billeder

To årsager:

Et HP (der er meget stor forskel på hvor strømslugende kameraer er)

og for dårlige batterier.

På mit Canon Powershot, kan der tages 5-600 billeder på et sæt nyopladede AA-batterier..og det er med kamera og skærm tændt måske i 4-5 timer hvis jeg er på fototur og hele tiden på udkig efter spændende motiver......og lige så mange på et sæt Duracell, men ikke på andre billige batterier.......

Men med sådan en type kamera der efterspørges, giver det næsten sig selv med de små flade batterier, da de kameramodeller er for små til AA-batterier.

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-09-08 01:25

Tak for svaret fusses. Du kom først og der ser ud som om der er flertal for Canon, jeg tør ikke satse på at Aldi får en på tilbud inden for de næste 2 uger (jeg køber gerne Aldi elektronik) og jeg har langt til nærmeste Føtex

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-09-08 01:29

Dova det Canon som Fusses linker til, kører på AA batterier og det synes jeg er en fordel, min Sony har et specielt batteri og det er ikke sjov at løbe tør for strøm midt mellem motiverne

Kommentar
Fra : fusses

Dato : 02-09-08 07:22

Hej Ovn

velbekomme

ideer til julegaven kan jo være to sæt genopladelige med oplader

Go uge!

Fusses

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 02-09-08 13:44

...Jaah, genopladelige batterier, eller et større hukommelseskort..

DET er sg'da tidligt at have styr på julegaverne..