/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
HP Pavillion dv5000
Fra : bkr48
Vist : 948 gange
50 point
Dato : 31-08-08 18:45

Har nogen dårlig erfaring med overnævnte bærbar pc.
Er ved at købe en brugt.
Hp Pavillion dv5000
1,79 Ghz processor
1024 mb ram
ATI Radeon express 200M grafikkort
15,4 tommer Widescreen skærm
100 GB harddisk.
Sælgeren ville lige formater den først ok.
Da jeg spurgte om XP fulgte med, svarede han der ingen cd hører dertil, man trykker bare på en knap, så bliver XP instaleret. Er det rigtigt. Har altif hørt man skulle sikre sig at få origenal XP med, af den ene eller anden version.
Håber nogen kan svare på dette

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 60 point
Dato : 31-08-08 18:51

Citat
Er det rigtigt

Ja... - det er efterhånden HELT normalt...

Men den KAN da brændes ud....

Rent bortset fra det tror jeg IKKE du bliver tilfreds med mindre den er MEGET billig....

Det er IKKE verdens hurtigeste maskine efter dagens "standard"

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-08-08 19:01

Hvis den installerer XP ved at trykke på en knap - så lad sælger gøre det så du modtager en computer med en frisk installation med XP.

Hvad er prisen.

Kommentar
Fra : bkr48

Dato : 31-08-08 19:41

2 år gammel pris 2500 kr + ca. 150,00 kr. til dieselolie afhentning.
Han oplyser købt i TDC pris 7500 kr.
Skal der ikke følge en xp cd med, hvad gør man ellers hvis jeg vil have en større/ny harddisk i.

Kommentar
Fra : bkr48

Dato : 31-08-08 19:45

Den skal ikke bruges til tung arbejde såsom film,spil.
Til skolebrug, den er med indbygget trådløs netværk?, det bruger de på skolen,Mercononuddandelse, sikkers stavet forkert.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-08-08 19:48

Citat
hvad gør man ellers hvis jeg vil have en større/ny harddisk i.

Så¨brænder man den ud inden skiftet....

Hvad den HAR kostet er egentlig underordnet (de første IBMer kostede nemt 30.000 )

Du skal se det udfra HVAD du kan få for pengene idag...

1500 kr mere og du er tæt på en NY....

Jeg syntes det er for dyrt....

Kommentar
Fra : bkr48

Dato : 31-08-08 19:58

Til Refi og andre
Jeg vil ikke ikke ikke have Vista, kan ikke finde en helt ny, med XP. Det vil sige måske, har næsten fået en på QXL, men med 12,1" skærm.Den tager jeg selv, den anden er til min datter

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-08-08 20:20

Citat
Jeg vil ikke ikke ikke have Vista

Det står dig da frit for....

Vista er nu udmærket

Bl.a. dell sælger stadig med XP....

Kommentar
Fra : bkr48

Dato : 31-08-08 20:55

Jeg har været inde på Dell s hjemmeside, kunne ikke finde nogle med styresystem XP

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-08-08 21:17
Kommentar
Fra : bkr48

Dato : 31-08-08 22:39

bærbar pc fra Dell med XP 12-21 tusinde
Bærbar pc til skolebrug med xp, den pris. Jeg er jyde. Ikke uvenner med mine penge.
Ps. der kommer ikke flere spørgsmål ang. køb af pc

Godkendelse af svar
Fra : bkr48

Dato : 31-08-08 22:40

Tak for svaret refi.