/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Leopardstilk - frø/løg - hvor?
Fra : lufthoved
Vist : 3395 gange
100 point
Dato : 31-08-08 16:13

Kære Kandu-eksperter,

Jeg har forelsket mig i planten Leopardstilk (Amorphophallus). Har set den på nettet.

Er der nogen der ved hvor man kan skaffe løg/frø fra denne plante?

Mange hilsner
Lufthoved

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 31-08-08 16:34

Kan du ikke finde em andre steder kan du gå på Ebay, fx den engelske ebay.co.uk (hvis engelsk er dit bedste fremmedsprog), ebay.de hvis tysk er bedre eller ebay.fr hvis det er fransk. Du skal afgrænse søgningen til EU-området for ellers bliver du flået i told og moms og postdanmark gebyr.

FX denne søgning gav 11 hits

http://shop.ebay.co.uk/items/__Amorphophallus_W0QQ_nkwZAmorphophallusQQQ5ftrksidZp3286Q2ec0Q2em283QQLHQ5fPrefLocZ3QQ_dmptZUKQ5fHomeGardenQ5fGardenQ5fPlantsSeedsBulbsQ5fJN

og her en en Ebay-guide på engelsk om køb af planter, bl.a din amorphophallus

Og hvis du ikke er på Ebay i forvejen er det nemt at blive oprettet, nogle steder kan du betale med visa/dankort, andre foretrækker det der hedder Paypal, hvor de Paypal trækker pengene på dit kort og overfører til sælger. Jeg har brugt Ebay nogle år efterhånden, man kan finde stort set alt, både som auktioner og til faste priser, og jeg har ikke haft problemer af nogen art (andet med folk, der kun vil sende til deres eget land

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 31-08-08 16:34
Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 31-08-08 16:35
Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-08-08 19:00

Du kan også søge på navnene Devil's Tongue eller Woodoo Lilly, det er de navne planten kendes mest under.

Det er også en smuk plante, men ønsk dig ALDRIG at den blomstrer

Citat
Børnehaven Ådalsparken i Esbjerg skiller sig nu af med deres stinkende plante. Det latinske navn er Amorphophallus konjac

Planten kom i blomst for fjorten dage siden - og med blomsten kom lugten. Og den kan hverken børnene eller pædagogerne holde ud længere.

Børnehaven fik planten af en pædagog, som havde fået den for otte år siden som en lille knold. Den var efterhånden blevet til en 1,30 meter høj palme, og da hun ikke længere kunne have den derhjemme, tog hun den med i børnehaven.

Og nu kan børnehaven eller ikke længere udstå lugten - eller rettere stanken. Men planten skal ikke "aflives". Den flyttes til Randers Regnskov, hvor den fremover får lov til at stinke midt i udstillingen.

Men turen til Randers tirsdag med planten i bilen - ja den glæder pædagog Hanne Ravn Nielsen sig ikke til.

Fra TVsyd

Men skriv en besked til coincident herinde fra, og spørg om han stadig har den plante på sit arbejde for den satte en del sideknolde:

http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=224261