/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Arkitektens trøst
Fra : bentol
Vist : 1489 gange
265 point
Dato : 31-08-08 15:01

Hej er der nogen som kan fortælle mig hvordan man slår Arkitektens trøst ihjel?????

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 31-08-08 15:16

Roundup selvfølgelig.Kan købes i alle byggemarkeder, det trækker ned i roden og dræber planten og kun den.

Kommentar
Fra : bentol

Dato : 31-08-08 16:00

Har prøvet med Roundup flere gange, det er kun spidserne der visner, kan ikke sprøjte hele planten da der er efu under og den vil jeg gerne bevare.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 31-08-08 16:02

- graver roden op! Det er nemt...

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-08-08 16:16

...grav op og sælg. Masser vi gerne have sådan en, til f.eks at "reparere" hæk.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-08-08 16:19

Alternativt blander du lidt round up. I en sodanvandsflaske. Skær en gren over og put den i flasken og sæt flasken ved siden af, så planten kan drikke kontinuerlligt. Har selv bøvlet med hyld i hækken. Og skæres den ved jorden, og såret pensles med ren round up, kommer den ikke igen.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 31-08-08 20:31

3773 er inde på noget af det rigtige, round up er fantastisk og kan bare pensles eller "drikkes"

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 01-09-08 01:51

3773.

At grave sådan en Clematis, som de vist osse hedder, op kan være næsten umuligt. I mine forældres hus står der sådan en kal' på gavlen ved hovedindgangen, som har stået der siden 1957. Den har rodnet inde under hele huset og har revnet fliserne i indgangspartiet. Skal den op med rode, skal huset jævnes med jorden først. Så ud fra dette må gift være det eneste rigtige, hvis huset skal overleve.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-09-08 02:45

Hmmm Havde et par i hækken i mit gamle hus. Det var nu ikke så vildt.

Men ellers skær ved bunden og pensl med round up. Det kan hyld ikke lide, og de er sateme heller ikke til at komme til livs. Hybenroser har jeg fikset med en drikketricket. Så en af de to metoder, burde eliminere skidtet