/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Jeg skal til at plante e
Fra : Mille1966
Vist : 701 gange
20 point
Dato : 31-08-08 08:27

Hvad hedder en plante der ikke taber sine blade om vinteren ?
Jeg skal til at plante et langt rivenet til med blande planter

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-08 08:34

stedsegrøn plante

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-08 08:44

for i øvrigt kan du få både stedsegrønne planter - træer og buske hvis det har nogen interesse

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 31-08-08 09:09

Hej Mille1966.

De hedder stedsegtrønne planter. Du kan læse om dem på havenyt.dk.

myns

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 31-08-08 09:14

Hvis du vil have noget med blade som er grønne hele året så vælg Laurbær kirsebær (det er ikke et kirsebær træ)

Hvad angår stedsegrønne nåletræer ja så vil jeg anbefale dig at kigge rundt i andre haver, parker og lign. Tage på besøg på en stor planteskole, for at finde netop det du kan lide.

Kommentar
Fra : Mille1966

Dato : 31-08-08 09:16

Mit rivenet skal bare værer totalt dækket året rundt så jeg ikke kan se min campingevogn

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 31-08-08 09:19

Rivenet ?

Kommentar
Fra : Mille1966

Dato : 31-08-08 09:23

Rivnet

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 31-08-08 09:24

Rionet!

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 31-08-08 09:26

Et laurbærkirsebær vil fint dække dette. Plant dem med et 1.5 meters afstand.

Du har også den fordel at vognen ikke bliver fyldt med nåle.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 20 point
Dato : 31-08-08 09:38

Jeg kan anbefale dig efeu... en hurtigtvoksende klatreplante, så du kan få dække c-vognen helt op til taget/over taget hvis det skulle være

De findes i forskellige bladstørrelser og farver

http://www.plantetorvet.dk/?gclid=COHNvNvKt5UCFQO11Aod_jf3QA

Hvis det skal være buske, skal du være opmærksom på, at mange af de stedsegrønne, vokser meeeget langsomt

Men af dem er der mange muligheder, men jeg syntes, at taks er flot med de røde bær, så er der cyrpess, dem har jeg selv stående i nogle meget store havekrukker, hvor de er klippet runde, buksbom kan du også klippe i faconer.

Men igen, skal det gå hurtigt, og skal være højt, så er efeu en fin løsning

Godkendelse af svar
Fra : Mille1966

Dato : 31-08-08 09:51

Tak for svaret Nordsted1.