/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Svindel på strøget i københavn
Fra : scootergrisen
Vist : 941 gange
145 point
Dato : 30-08-08 17:41

Jeg gik lige en tur ned af strøget og inden jeg havde gået 200 meter havde jeg passeret ikke mindre en 3 gruppe af østperkere som stod og prøvede på at tage røven på folk og fuck hvor havde jeg dog bare lyst til at få sådan nogle idioter til at rejse hjem til deres eget land.

I den ene gruppe som jeg mest kiggede på står der 8 personer som allesammen ligner hinanden. 1 styre spillet og 1 eller 2 lader som om de ikke kender ham også står de og udvæksler 500kr. sedler og gætter hvor kuglen er under de 3 små æsker, de gætter sjovt nok rigtigt hver gang.
De andre står bare og glor og lader som om de ikke kender hinaden. 20 meter henne af gaden står der 2 til 3 vagter ved krydset og står og holder øje med politiet. 20 meter længere henne står der en til gruppe og en til gruppe lidt længere henne. Det ret vildt der er omkring 30 personer som er samme om at tage røven på folk det må man da kalde organiseret kriminelitet.

Jeg var lige henne og fortælle om jeg skulle hente politiet og det var de fuldstædigt ligeglade med.

Der er en video her hvis i ikke selv har set dem: http://ekstrabladet.tv/article198310.ece

Politiet har jo problmer med at finde folk der vil være politi så jeg gider ikke engang ringe til dem for at spørge om de gør noget ved det for jeg kender svaret.

Er her nogle andre som har nogle gode ider til hvordan man stoppe sådan nogle svindlere ?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-08-08 17:47

Gratis patroner til dem der er blevet snydt?!?

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 30-08-08 17:48

Du må endelig ikke gøre dem noget. De er jo sorte og ikke danskere.
Hvis danskerne gjorde det blev de hurtig stoppet.

hawaii7

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-08-08 17:49

http://horsensfolkeblad.dk/Default.asp?artikelid=34807

skal vi gætte på det er nogle der er mørkhåret det drejer sig om?

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 30-08-08 17:49

Tænkte på det kunne være sjovt og lave nogle falske 500krone sedler også spille for dem og tabe sådan at de fik falske sedler og hvis de ikke fandt ud af det kunne det jo være sjovt når de skulle til og betale for dem.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-08-08 17:51

Ring til sydamerika. De har lige nuppet en bande med maaaange millioner falske Euro.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-08-08 17:53

Kunne få øje på noget sjovere. Kender en fyr, der træner til DM i stærk-mand. Hans trøjer står der XXXXL i. Tag ham med som "kammerat". Tag dem i snyderiet, og se hvad de vil stille op!

Kommentar
Fra : achton

Dato : 30-08-08 18:17

Politireformen har ikke tid til det pjat.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 30-08-08 18:20

Jeg tror bare de løber hvis de bliver opdaget i at snyde eller står og råber til hinanden og prøver at opløse gruppen. For hvis de begynder og overfalde folk så ved de nok godt at så bliver folk lige pludselig mere interesseret i at få dem væk.

Kommentar
Fra : achton

Dato : 30-08-08 18:26

Jeg ville lave en masse kopier af danske sedler og
tabe til banditterne, så kunne det være det kom i knibe.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-08-08 18:27

Og hvad hjælper det at panserne nupper dem. Foran en dommer og så bliver de løsladt.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-08-08 18:38

Og masser af dumme danskere, men også turister, hopper i med begge ben.

Nogle store skilte ved de velbesøgte gader med teksten "Pas på, gamblerne på gaden tager røven på Dig" kunne måske hjælpe, i det mindste er der ikke nogen (formildende) racistiske udtryk i teksten.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-08-08 18:43

Højst besynderligt træder selv belæste unge mennesker frem og erkender de er blevet røvet (læs røv-et). Utroligt at de af alle mennesker ryger på noget SÅ åbenlyst! Imponerende.

Jeg ville skam gerne spille, men ville foretrække at have min makker med (ham der er nævnt ovenfor). Så kunne det faktisk være helt sjovt. Men står du alene med en fem seks stykker er det ikke anbefalelsesværdigt.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 30-08-08 18:49

Hvad er der nu ivejen med at være racist ? Ska vi nu til og slikke røven på folk der åbentlyst står og vil snydt folk, eeeeeej hold kæft den må du længere øst på med.

Der er faktisk lavet sådan nogle opslag hvor der er tegninger og hvor de advare om at de snyder, jeg tror det er politet der har lavet dem, de så ret prof ud. det hang i en af butikkerne.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-08-08 18:49

Belæste unge mennesker er også målgruppen for pyramideselskaber.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-08-08 19:38

Citat
Og masser af dumme danskere, men også turister, hopper i med begge ben.

Citat
Belæste unge mennesker er også målgruppen for pyramideselskaber.

Jamen,står hjernen fuldstændig stille hos os danskere.Jeg synes det ER SÅ GENNEMSKUELIGT.
Man kan jo lugte en østeuropærer,på flere kilometers afstand.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-08-08 19:44

Muligt, men skal folk have muret, tømret eller malet, er østeuropærernes timeløn rigtig dejlig, ikk'? Og nu er vi en gang kommet ind i det EU værk. Ergo har sigøjnere og alt muligt vi ikke har det store behov for, fri adgang til DK. Sådan er det.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 30-08-08 20:25

Hvordan lugter en østeuropæer ?
Fri adgang til DK... hvad snakker du om, de ska sku da ike komme her og hustle.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-08-08 20:38

Gu er da fri adgang. Hvor mange toldere kan du se ved grænsen?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-08-08 20:43

Man sparede personalet væk ved grænserne og skal derefter bruge 10 x så mange indenlands.

Typisk dansk politik.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-08-08 21:08

...man bruger bare ikke 10 x indenlands. Tværtom, sidder man og æder kager og ser fodbold og har derfor ikke tid til at tage sige af småting som røveri og den slags. Men hvis nu "vi" havde en vigtig fart- eller spritkontrol var det naturligvis anderledes.

Og dem strømerne ikke lader smutte, lader dommerne smutte. Velkommen til tyvenes paradis.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 31-08-08 01:24

Jeg skal ikke undskylde nogen, men et af politiets problemer med disse tyvagtige gøglere er, at de ikke kan få dem udvist, da de kommer fra et EU land. Der har fornylig været en TV-udsendelse vedrørende disse fupmagere.

Jeg ordner dem på min egen måde, ved at lade være at spille. Hvis flere gjorde dette ville den fidus snart dø. Men grådighed har før gjort en mand fattig LOOL

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 31-08-08 01:42

Giv dem en F-finger når I går forbi.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-08-08 09:26

http://ekstrabladet.dk/112/article1050237.ece og vi har jo importeret vores egne problemer.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 31-08-08 17:00

Citat
Og masser af dumme danskere, men også turister, hopper i med begge ben.

- nemli'... og vespasvinet er sikkert hoppet i med alle grisetæer, så han er pisse sur.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 31-08-08 19:55

Her er løsningen: Jeg har selv oplevet dem,og havde mit kamera med. Jeg tog så en masse billeder af dem. Det kunne de absolut ikke lide!! En af dem sagde, at det kostede 500,- at fotografere ham, men jeg kunne så oplyse ham, at da han befandt sig på et offentligt sted, måtte alle og enhver tage alle de billeder, de ville. Efter et par minutter fortrak de. Jeg er sikker på, at de kom tilbage, da jeg var væk, men hvis alle tager billeder af dem, kan det være, de bliver trætte af legen. En af de andre spurgte om jeg var fra Pressen, og til det er svaret naturligvis:"Måske.."
God jagt.
sønder

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 31-08-08 20:44

Nu havde jeg ikke min mobil på mig ellers havde jeg da også taget nogle billeder og filmet dem.
Jeg troede egentligt de ville være lige glade men hvis de absolut ikke kan li og få taget billeder så vil jeg da klart tage en masse billeder af dem næste gang jeg er på strøget, også får de også en fuck finger som forslået og et spark i skridtet til henden den klamme kælling der blev ved med at lade som om hun var en tilfædig der kom forbi og spillede. Det bare så åbentlyst at de kender hinanden så det er latterligt.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 01-09-08 20:34

Citat
Er her nogle andre som har nogle gode ider til hvordan man stoppe sådan nogle svindlere ?

- jaaaaaa....det er jo sådan at forretningen kun kan køre, hvis kunderne handler der!

Hvis I føler for det og kan afse tiden til det, så tag derind, stil Jer op ved spillet og fortæl alle som gider at høre på Jer at dette her er den svindel man kan læse og høre om i alle landets medier og håb så at folk stopper pengene tilbage hvor de kom fra...
- men desværre....der vil altid være mennesker (mange) som vil spille hos dem - og endda være HELT sikre på at de har 'luret fidusen' og kan vinde hele butikken, så let som at klø sig i håret.
Alene på grund af disse håbefulde individer, vil disse svindlerforetagener bestå til evig tid.

Man kan så tænke at - OK, hvis folk virkelig er så tomme at de hopper på sådan noget og aldrig nogensinde åbner en avis eller ser en nyhedsudsendelse, jamen så - fred være med dem - lad dem lege....

Dén ide med at stille sig op og fotografere dem, den vil jeg, helt sikkert, prøve, den lyder til at være en rigtig god metode at, om ikke stoppe dem, så i hvert fald genere dem så de fortrækker for en tid. Men at de vender tilbage - dét er helt sikkert.

Mvh Dorthe.

Accepteret svar
Fra : jomfruane

Modtaget 145 point
Dato : 20-09-08 15:40

Jeg har ikke læst tråden, men bliver selv irriteret når jeg går forbi dem.
Min egen ven er tryllekunstner og teknikken de bruger er simpel.
Men jeg ved ikke om i er klar over at hele den hob der står af mennesker omkring dem er del af samme bande.
Det største formål er nemlig tasketyverier.
Læg også mærke til at der som regel står tre grupper lige efter hinanden, så man næsten ikke kan undgå at måtte mave sig forbi.

Sidst jeg kom forbi var en dansk kvinde igang med at "vinde" en ordentlig håndfuld sedler - hun er altså også i ledtog med dem. Da jeg kiggede hende dybt i øjnene blev hun lille som en mus og gemte sig hurtigt.

Der er al mulig grund til at være påpasselig når man går forbi dem og det er meget stærkt organiseret kriminalitet.

Godkendelse af svar
Fra : scootergrisen

Dato : 24-09-08 15:02

Tak for svaret jomfruane.