/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
ingelein .. søgeord
Fra : ans
Vist : 663 gange
50 point
Dato : 30-08-08 13:58

ingelein

Du skrev dette tip

http://www.kandu.dk/tip18493.aspx

Citat
Mit tip: Lad overskriften indeholde et ord, man kan søge på.
Det du'r ikke med f. eks.: Jeg leder efter den bedste......

Det er uden betydning, hvad der står i overskriften. Når søgefunktionen på kandu fungerer, det gør den så ikke i skrivende stund , men hvis den havde fungeret, så ville du have fået en liste over de spørgsmål, hvori ordet "støvsuger" havde figureret.

Meget tyder på at søgefunktionen er "gået ned" ca. den 16.08.08 (en lille test)

Ja ja ja, jeg ved det ikke er et spørgsmål, men at skrive det som et tip, så er det jo glemt i morgen

ingelein

Jeg håber du lige kigger i denne tråd.

God weekend skinner

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-08-08 14:24

Fidusen ved at skrive det i overskriften er stadig at får du 200 hit for ordet støvsuger kan du hurtigere finde relevante spørgsmål (da overskrifterne jo kan læses UDEN at åbne spørgsmålet)...

Der er ikke meget "sjov" ved at læse 55 kommentarer vedr. støvsugning af hundehår hvis det er POSER man leder efter...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-08-08 14:38

Hvis man ikke selv kan huske hvilke pørgsmål, man har deltaget i (ej søgt i sin egen profil), ja så kommer der en laaaang liste frem, hvori det søgte ord har været skrevet.

Men som jeg også har skrevet, så tror jeg at søgefunktionen på kandu har været i udu siden den 16.08.08.

Hvis den havde fungeret, så ville ingelein ikke have haft et problem.

Det er ikke brugerens skyld.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-08-08 14:45

Citat
så tror jeg at søgefunktionen på kandu har været i udu siden den 16.08.08.

Den har været "speciel" i MANGE år

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 31-08-08 21:08

Hej ans
Jow, jeg faldt lige over dit indlæg vedrørende min søgning på støvsuger.
Men sjovt nok fik jeg jo mange andre emner op med ordet støvsuger, bare ikke lige den tråd jeg søgte at finde.

Jeg forstår ikke helt din og Refi's disput, idet jeg gik ud fra at det var overskriften i emnerne man kunne søge på.

At man også kunne se i sin profil hvilke sider man havde besøgt, var jeg ikke klar over.

Men jeg bliver da klogere for hver dag - forhåbentlig

Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 31-08-08 21:12

Hej
Citat
men hvis den havde fungeret, så ville du have fået en liste over de spørgsmål, hvori ordet "støvsuger" havde figureret.

Jeg gik ud fra at man som så mange andre steder søger i emnernes overskrifter og at det derfor er vigtigt at man har en sigende overskrift til sit emne.

Fungerer temaet/overskriften ikke som et søgemodul i en database?

Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-08-08 21:20

NEJ....

Det er ALT hvor ordet indgår du søger på - så du kan godt se det ikke er alverdens værd...

Accepteret svar
Fra : ingelein

Modtaget 50 point
Dato : 31-08-08 21:32

Ha - og aha Refi

Så er det jo ikke meget bevendt hverken med søgningen eller mit tip - Sorry
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-08-08 21:32

På kandu er søgefunktionen sådan

1 Hvis du skriver støvsuger, så får du alle de sider frem, hvori navnet støvsuger er skrevet. Det kan så være langt nede i et spørgsmål.

2 Kandus søgefunktion fungerer ikke på nuværende tidspunkt ... Hvis søgefunktionen havde fungeret, så ville du have fået en "liste" hvor du også kunne se overskriften, på det spørgsmål, som du efterlyste. Men for mig at se er denne funktion gået i udu, så alt efter den 16.08.08 bliver ikke vist.

Men hvis du har deltaget i et spørgsmål, så kan du altid i din profil "involverede" se hvad du har deltaget i.

Jeg håber ikke, at du har taget det ilde op med denne tråd, det har ikke været min mening, men kandu er som kandu er

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 31-08-08 21:52

Hej ans
Nej da, jeg har bestemt ikke taget dig det ilde op - tværtimod. Jeg er da kun blevet klogere af det og også dit sidste indlæg.

For mig, som har været vant til at arbejde med databaser, havde det været logisk at søge på overskrifternes indhold - troede også at de af samme grund kun var så begrænsede, som de er.

Hvem gider da søge i en hel tråd, hvor emnet er et helt andet, for eksempel flytning af fjer stearin og at ordet støvsuger blev nævnt i denne tråd.

Fortsat god aften - næsten sensommerlun - og udevejr omkring Lillebælt
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ans

Dato : 12-09-08 21:10

Tak for svaret ingelein.

God weekend