/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Antenne: støj på loop dåse udg
Fra : FreddieS
Vist : 1278 gange
20 point
Dato : 30-08-08 11:40

Hej alle,

Har netop købt et hus (bygget 1989) i Hillerød og er i gang med at få antenneinstallationen til at virke.

Antenneinstallationen kommer fra lokal antenneforening.

Mit problem er, at jeg har støj på udgangene af alle antenneudtagsdåserne (DR1 m.v. står fint, men TV2Zulu, Discovery er helt grynet når jeg ser det på TV'et).

Jeg har læst et andet svar og skilt hele skidtet af. Hvis jeg tager indgangskable (det ude fra vejen, hvor det lige er kommet ind i huset og sætter en af de gamle slutdåser på, så er signalet klart og tydeligt. Jeg har også prøvet at sætte en af loop dåserne på, og signalet er stadigvæk flot (ved slut dåsen, ikke ved loop dåsen).

Se simple oversigt:

Ekstern linie => SLUT (B).
B udtag = flot billede

Ekstern linie => LOOP (A) => SLUT (B).
A udtag = støj på billedet
B udtag = flot billede

Skal jeg købe nye loop dåser eller er der andet galt?

(Speks på loop dåse: TRIAX TD 212B)

Mange hilsner
Freddie

Accepteret svar
Fra : hawaii7

Modtaget 30 point
Dato : 30-08-08 11:54

Der er en forkert loop dåse du bruger.
Den du bruger dæmper dit antennesignal med 12 db og der er alt for meget.
Det er en type dåser man brugte før i blokke hvor kablet blev sløjfet fra den ene lejlighed til den anden. Der skulle være en dæmpning således at støj fra et TV ikke kunne genere de andre.
Du skal bruge en tilslutningsdåse uden dæmpning.

Har selv i mine unge dage lavet mange antenneanlæg.

hawaii7

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 30-08-08 15:50

Du skal bruge det der hedderen gennemgangsdåse. Og selvfølgelig skal den sidste være en slutdåse

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 31-08-08 05:25

1. er det lavet som en streng og hvor mange er der på strengen?
2 eller er det lavet som et stjerne punkt og hvor mange er der?

(fejlen kan være flere steder freks. skærmen rører ved centerkorren eller der er byttet om på til og afgang og dåsen kan være den forkerte mf.)

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 31-08-08 09:54

På gennemgangsdåserne er der en pil der viser ind og en der viser ud, det skal overholdes.Slutdåsen har kun en befæstigelse.
(Speks på loop dåse: TRIAX TD 212B)
der står kun i specifikationerne at det er en forgrenerdåse, altså at den skiller tv og radio signal ud i to stik, er du sikker på at et er en gennemgangsdåse.??

Godkendelse af svar
Fra : FreddieS

Dato : 01-09-08 08:08

Tak for svaret hawaii7.

Jeg prøver at isolere loop dåserne og købe nogle, som ikke dæmper.

Til jer andre: tak for svarene. Korrekt - det er loop dåse, som skiller ud i både TV og Radio.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 01-09-08 17:20

det kan godt være du skal have en forstærker på og de dåser du kan være rigtige men når man ikke vil af med de infomationer som der skal til få at hjælpe dig med at finde de rigtige komponenter så er det vel sådan