/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
kopiere mails og kontaktperson
Fra : kvaglund
Vist : 1055 gange
100 point
Dato : 30-08-08 10:37

Daws

Kan I hjælpe mig, med at ortælle, hvordan jeg kopierer e-mails og adressekartoteket fra Windows mail til Microsoft Outlook 2003 versionen?

Jeg er træt af Windows mail, da den ingen dansk stavekontrol har - det er ret vigtigt for mig at sende mails uden stavefejl - er desværre ordblind

Mange hilsner fra
Kvaglund

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-08-08 10:42
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-08-08 10:45

Citat
Flytte mails fra Windows Mail til Outlook 2003

http://www.eksperten.dk/spm/842739?Esession=b073097115032ee07477d9ec16a8940f

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-08-08 12:26

Lidt mere om stavekontrol:
http://www.kandu.dk/spg111312.aspx#1250536

mvh klaudi

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-08-08 20:15

Selvfølgelig har Windows Mail stavekontrol, du skal bare slå den til. Funktioner - Indstillinger - stavekontrollen slås til her.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 30-08-08 20:29

granner01 - Ja, men ikke en dansk stavekontrol - desværre!

kvaglund

Kommentar
Fra : clou

Dato : 30-08-08 20:31

Så bliver kvaglund profilen nedlagt - kunne ikke komme ind på denne her tidligere i dag, men er alias kvaglund

Clou/kvaglund

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-08-08 21:52

Har du en engelsk version installeret?

Kommentar
Fra : clou

Dato : 30-08-08 21:56

Nej, den er dansk og helt ny

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-08-08 22:03

Der er helt garanteret en dansk ordbog. Prøv at gå ind i Start - søg og skriv dansk ordbog. Se hvad den finder

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-08-08 22:13

INGEN DK ordbog, ser det ud til

Citat
Sådan indstilles sproget til stavekontrollen
Før du kan kontrollere stavningen i en meddelelse, skal du vælge det sprog, du vil bruge.

1. Åbn Windows Mail ved at klikke på knappen Start, klikke på Alle programmer og derefter klikke på Windows Mail.

2. Klik på Indstillinger i menuen Funktioner, og klik derefter på fanen Stavekontrol.

3. Klik på det sprog, du vil bruge (engelsk, fransk, tysk eller spansk) under Sprog i rullemenuen.

4. Klik på Anvend, og klik derefter på OK.

Bemærk! Selvom engelsk vises som standardsprog, skal du vælge det, hvis du vil bruge det.

Sådan udfører du stavekontrol på en meddelelse
1. Åbn Windows Mail ved at klikke på knappen Start, klikke på Alle programmer og derefter klikke på Windows Mail.

2. Når du har skrevet en meddelelse, skal du klikke på menuen Funktioner i vinduet Ny meddelelse, og derefter klikke på Stavekontrol.

Hvis der bliver fundet stavefejl, får du mulighed for at rette fejlen eller for at tilføje ordet til stavekontrollens ordbog.

3. Klik på OK, når stavekontrollen er færdig.

Det jo altsammen meget godt, det er bare kun på engelsk, fransk, tysk eller spansk

mvh klaudi

Kommentar
Fra : clou

Dato : 30-08-08 22:18

claudi - mon der er nogen der ved, om der kommer en dansk stavekontrol?

har prøvet om jeg kan kopiere mails og e.mailadresser over i MS Outlook, men ka' ikke hitte ud af det - skal jeg mon til at skrive alle mine kontaktpersoner ind en for en HULK!!!

Clou

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-08-08 22:58

Du kan eksportere dem til Outlook

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-08-08 10:25

How to export e-mail messages from Windows Mail & Outlook Express into Outlook
http://support.microsoft.com/kb/196347

og her har Google oversat:

Sådan eksporteres e-mails fra Windows Mail & Outlook Express til Outlook
http://translate.google.dk/translate?u=http%3A%2F%2Fsupport.microsoft.com%2Fkb%2F196347&sl=en&tl=da&hl=da&ie=UTF-8

mvh klaudi

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 31-08-08 21:08

Og hvis du har en lovlig Windows så ring til Microsoft og klag over at der ikke er dansk stavekontrol i. Mig bekendt er der stavekontrol på dansk i alle danske Windows.