/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Koblingstrykfjeder
Fra : scootergrisen
Vist : 829 gange
102 point
Dato : 30-08-08 10:15

Jeg har en scooter med en MEGA stram kobling, altså den fjeder som trykker remskiven ind på kileremmen, når jeg presser den samme er jeg ved at brække fingerne i forhold til en anden scooter jeg prøvede på hvor det var meget lettere...

Trykfjederen er blå og det skulle så vidt jeg ved være en 60% 22kg fjeder som.
Hvad sker der ved at skifte trykfjederen ud til en anden farve/hårdhed ?

Jeg har den mistænkt for at presse for hårdt om kileremmen da der kommer en del virationer og kileremmen hopper vildt når den kommer ind i den inderste del af koblingsskiverne.

Håber i har nogle råd og kan fortælle mere om denne fjeder og hvad den gør godt for.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 30-08-08 16:44

hvis ikke din scooter er vold tunet, dvs. kæmpe cyl. Kæmpe kaburator, udstødning mm. så får du inted ud af den stramme fjeder.
Så sæt du en standart fjeder på.
Normalt når man sætte stramme fjeder på bruger man en tang der er beregnet til det.
god fornøjelse

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 30-08-08 17:48

Den er ikke tunet, den er ubegrænset i variator og cdi og køre 60km/t.
Men hvad skal det gøre godt for at den er så stram ?
Og hvad farve/kg har en standard fjeder ?

Jeg har set en blå fjeder blevet kaldt "60% Expert brug"
og en sort "50% city brug".

Hvordan ved man hvilken fjeder der passer til ens scooter ?
Jeg kører stille og roligt og accelere langsomt.

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 31-08-08 12:24

Køb en standard fjeder til din scooter, den passer

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 31-08-08 20:37

spotbot > og hvad farve/kg har en standard fjeder så ?

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 01-09-08 16:10

Hvilken scooter snakker vi om ?

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 02-09-08 17:05
Annuller spørgsmålet
Fra : scootergrisen

Dato : 24-09-08 15:00

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål