/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Solceller
Fra : kol
Vist : 568 gange
100 point
Dato : 29-08-08 23:28

Hej .
Er der nogle der ved hvor man kan købe 100-120 W solceller til en ordenlig pris evt i Tyskland eller noget i den stil.
Vil gerne have 3 stk. 100 - 120watt paneler

Hilsen Kol

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-08-08 08:34

De er ikke i almindelig handel, fordi paneler af den størrelsesorden er kostbare, og derfor praktisk taget ikke bruges.

Der findes flere typer med forskellig virkningsgrad, holdbarhed og pris.

Typisk skal du til 300 W ved fuld solskin fra en skyfri himmel regne med at bruge omkring 3 m2 til til en pris mellem 25000 og 100000 kr.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 30-08-08 08:47

enhver bådudstyrsforretning har dem på lager.
men de er ikke til en rimelig pris.
sådan er det med ting der står fritid på. de er dobbelt så dyre som de skulle være.

Kommentar
Fra : kol

Dato : 30-08-08 22:34

Hej Transor.

Jeg tror du skal opdatere dit prisnivauet da du kan finde dem til en anden pris her.
www.kerychip.dk
www.solkraft.
Hvis man tager 3 stk 100w paneler til en pris pr stk. på 6000 kr. er det max 18000 så er der dog stadig noget op til de 25-100.000 du omtaler.
Til de priser er der 25 års produktionsgarangi på panelerne.

Jeg ved at østrigerne gør meget i solceller og tænkte derfor på om ikke der skulle være en tysk leverandør der var billiger end de danske.

Mht. bådtilbehør er det for små paneler, set i forhold til havd de kan yde.

Hilsen KOL

Kommentar
Fra : kol

Dato : 30-08-08 22:36

HMM sættenissen er tidlig ude. Garangi=Garanti