/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Seagate V 120 gb, 2 mb vs. 8 mb
Fra : NMR
Vist : 426 gange
100 point
Dato : 13-03-03 13:10

Jeg skal til at investere i en seagate V 120 gb.
Mit spørgsmål er om det kan betale sig at investere de ca. ekstra 200 kr. for at få den med 8 mb cache?

Den skal køre sammen med:
Soltek SL-75FRV
AMD XP 2100+
512 mb PC2700 DDR

NMR

Accepteret svar
Fra : h_blunck

Modtaget 110 point
Dato : 13-03-03 14:33

Ja, jeg ville helt klart gøre det. Den ekstra cache er ganske værdifuld under flere omstændigheder -- bl.a. ved kopiering af større filer, omrokering, flytning, læsning, upload af hjemmesider m.v. (selvfølgelig lidt afhængig af hvor godt resten af maskinen er sat op...)

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 13-03-03 15:39

de 6 extra mb giver et noget hurtiger system hvis du skal flytte filer mm. som h_blunck skriver

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 13-03-03 18:13

Hej NMR!

Jeg har selv en Seagate 120 GB med 2 mb cache (ST3120023A), det er en dejlig lydløs og hurtig harddisk, men som Henrik og dr_scooter skriver så vil jeg også anbefale at du bruger de ekstra 200 kr. til yderligere 6 mb cache og får den hurtigste harddsik ved større datamængder; men efter min mening får du også en forbedret ydelse generelt da styresystemerne og programmerne efterhånden behandler kolossale datamængder.

Mvh
Bjarne

Godkendelse af svar
Fra : NMR

Dato : 17-03-03 11:15

Tak for svaret h_blunck.