/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Der stå vand i maskemaskinen
Fra : Hovgesen
Vist : 941 gange
20 point
Dato : 29-08-08 08:42

Hej

Jeg har en AEG vaskemaskine 76639 update.
Det er en der stod i det hus vi lige har købt. Den vasker fint og der er ingen problemer med den. Men det sker at der af og til står vand i trumlen næste gang vi skal vaske, så vi er nød til at kører en tømning først.
Hvad kan det skylles og har det nogen betydning?
Jeg har ikke oplevet det før med de andre vaskemaskiner jeg har haft.

Med venlig hilsen Lasse

Kommentar
Fra : Eschen

Dato : 29-08-08 08:53

Lukkeventil er nok tilkalket -- skal afkalket - en til da luk ved vandtilførsel -prøv det !!!

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 29-08-08 09:57

Har du renset filteret i bunden. Kører pumpen i afløbet frit rundt? eller ligger der en hårnål eller andet og spærrer. Åbn filteret og se efter.
Når du åbner filteret skal vandet gerne løbe ud.

Kommentar
Fra : Eschen

Dato : 29-08-08 10:28

Den kan jo god pumpe ud ? ik' så den er ikke stoppet--det vand der står i maskinen er jo rent så det kan i godt bruge-til næste vask..

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 29-08-08 10:46

Normalt står der ikke vand i tromlen efter en vask, der sker en udpumpning før og under centrifugeringen.

Kommentar
Fra : Hovgesen

Dato : 29-08-08 12:00

Hej igen
Jeg må indrømme jeg ikke har tjekket filteret. Men det er gjort nu.
Der sad en masse skidt, så kan jo godt være derfor. Jeg håber bare det er det.
Synes bare ikke det er så smart der står vand i tromlen, hvis man er væk i 3 uger. Så vil det nok komme til at lugte.

Men jeg prøver at se om det rene filter skulle løse porblemet, ellers må jeg spørge herinde igen.

Tak for jeres svar

Lasse