/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Gave-problem.
Fra : Mosebaek
Vist : 647 gange
200 point
Dato : 29-08-08 08:34

Nogle "input" ønskes,ang.en personlig gave,til min viv.Hun er i færd med at runde de seksti.
Sørgelig,men jeg er faktisk helt blank for ideer.Vi er jo i den alder,hvor vi ikke mangler noget videre.Jeg har tænkt på en rejse,men ikke sikker på,det vil vække lykke.(Hjemmefødinge).En personlig smykke,måske? (Til at ligge i skrinet 364 dage om året).Kære "du`er",nu må i altså hjælpe min fantasi igang.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mille1966

Dato : 29-08-08 09:13

Hejsa
Du skal invitere din kone til Kollund og besøge Christian og Pia Bind ,det er en kæmpe oplevelse
Han har blandtandet været på Falsled Kro og Fakkelgaarden

http://www.restaurantbind.dk/

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 200 point
Dato : 29-08-08 10:43

Hej Mosebaek

Du har vel spurgt din viv, om hun har nogle ønsker ik´

Hvad interesserer hende? Bøger - musik - haven - film - sport - eller.....?

Hvad gør hende glad?

Du tror ikke en rejse lige er sagen... men hvad så med en forkælelsdag/ evt weekendophold.

Denne side er fyldt med ideer af den slags
http://www.kysseguiden.dk/

Bongo box er en side fyldt med oplevelsesgaver. Der er 10 forskellige temaer - lidt for enhver smag

http://www.bongo.dk/Default.aspx?ID=30

Held og lykke med det og tillykke med fruen

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 29-08-08 11:02

Det det handler om når man giver gaver, er at vise at man kender den person der skal fejres og mener det man giver fra hjertet.

Derfor er mit første spørgsmål når folk spørger altid: Hvad interesserer hun sig for?
Hernest er jeg nød til at spørge til ånden i familien - du taler selv om en rejse, hvilket kunne tyde på, at i har et eller andet gavebudget der forventes, i den høje ende.

Nå man er i jeres alder, plejer det at være mest sandsynligt at en oplevelse giver mest mening. Men lige hvilken oplevelse kræver et svar på mit første spørgsmål.

Jeg giver altså hjælp til selvhjælp her

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-08-08 12:16

Hvad med et billede af en ny vinterfrakke, vintertøj efter eget valg. Det kan efterfølges af et gavekort. Det kan overrækkes på en romantisk weekend på en kro. Eller en romantisk aften.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 29-08-08 12:18

Hvad med en wellnes-weekend? På hotel med massage og hele svineriet?

Ud og spise en gourmet-middag, det fineste sted du kan opdrive?

Et gavekort til makeup, negle, hår?

Gavekort til hendes yndlings skobutik, tøjbutik?

Tandemspring i faldskærm?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-08-08 12:41

Et gavekort på 12 måneder, hvor du vil gøre noget ekstra godt for din viv hver enkelt måned.

Idéer:
Hun får f.eks. sine yndlingsblomster den måned, de er fremme
Weekendophold/eendagstur
En hel "fridag", hvor hun ikke skal lave en snus (og du laver alt - alliér dig evt. med eventuelle børn)
Tage ud at se en bestemt ting, som din kone måske har nævnt, hun kunne tænke sig
En tur i et tivoli el.lign.
En tur i det grønne med madkurv
Smykke, som hun vil gå med til daglig
Lækker kosmetikserie eller dele af den
Hendes yndlings parfume

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-08-08 14:36

Jeg siger foreløbig MANGEMANGE TAK,for de gode forslag.Dem vil jeg studere nærmere.
Vi har lige været ude at "nem po tøv".(Oversat:Se på tøj).Men da hun er en meget beskeden menneske,kom der ikke noget ud af det.Enten mener hun det er for dyrt,eller for "fint" til hende.
Vi går jo og bliver vanemennesker.Og den jyske "nærighed",fornægter sig jo nok ikke.
Jeg sku`selv ha`mig en ny pibe.Men dem jeg så på kostede mellem 250,- og 350,-.Det vil jeg ikke gi`for en pibe,der bare skal kunne brænde tobak af.Min nuværende har kostet 60,-.Så det skal være een,i samme prisklasse.
Stadigvæk:tak for gode forslag,flere er velkomne.
Og selvom vi måske er "nærige" på nogle områder,må disse her løsninger godt koste "lidt".

VH. Mosebaek.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-08-08 18:15

Hvad med en tur til Rosenborg Slot og se kronjuvelerne og Kronstolen med de 2 løver.

http://www.rosenborgslot.dk/asp/menu/menuPages/frontpage_1.asp?countryID=1

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 29-08-08 18:18

Der er flere strategier... I din situation hælder jeg til denne løsning... Men det kræver nok lidt øvelse...
http://www.youtube.com/watch?v=befugtgikMg
Held og lykke.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 29-08-08 23:33

Jamen hvis hun ikke er god til at give sig selv noget, er gavekort jo en god løsning
Jeg kender det fra mig selv (vi taler ca 8 år tilbage) der kunne jeg heller ikke købenoget til mig selv...men efter ihærdig træning er jeg kommet ret godt efter det *GG*
Men pas på..kvinder er ret lærenemme i den retning. he he

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-09-08 18:46

Tak for svaret HelleBirgitte.Jeg har fundet ud af noget.

VH. Mosebaek.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 02-09-08 22:16

Hej Mosebaek

Mange tak for point, hvor er det godt, du har fundet ud af noget - og endnu engang tillykke til fru Mosebaek.

Mange hilsner fra HelleBirgitte