/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Fjernstyring
Fra : kgp43
Vist : 433 gange
50 point
Dato : 13-03-03 12:39

Hejsa,

Vi er igang med et projekt, og mangler følgende. Findes det evt som samlesæt, som enkelte dele eller en kombination heraf?

Projektet går ud på Følgende:
Der skal være en fjernstyret afsender, der består af nogle forskellige knapper(4 stk). Den skal så sende nogle signal afsted til modtagern, der herefter udsender forkellige lydkombinationer udfa hvilket signal den modtager.

Findes sådan et samlesæt?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-03-03 18:46

Her køber man samlesæt, og brink har haft noget lignende.
http://www.brinck.dk/

Kommentar
Fra : kgp43

Dato : 13-03-03 19:50

Yep, har været derinde, men kan ikke lige se et samlesæt der passer til denne beskrivelse (Udover en tonegenerator, men det er jo bare en lille del)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-03-03 21:35

Du skal bruge flere samlesæt.
Styret tonegenerator>sender>>>>>> >>>>modtager>tonedekoder>tonegenerator>højtaler.
Eller: Styret tonegenerator>sender>>>>>> >>>>>modtager>Højtaler
Emesen.

Kommentar
Fra : kgp43

Dato : 14-03-03 10:50

Åhhh... jeg kigger lige på det

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 22-03-03 03:36

Hvor lang skal rækkevidden være?.
Skal det sende radiosignaler eller infrarød lys?.
Må det F.eks være ledningsforbundet m 2 ledere?

Måderne er mange, og jeg kan helt sikkert hjælpe, men behøver flere oplysninger.

MVH

Kommentar
Fra : karsten.k

Dato : 12-05-03 13:24

Kan du ikke bruge ihc

Kommentar
Fra : misserpels

Dato : 28-07-03 00:33

hej

Har fundet, eller vil også lave en fjernbetjening, her er noget at prøve:

http://www.ozitronics.com/ dem kan du lave selv, her er ultra lyd fjernbetjeninger alt elektronik
http://www.epanorama.net/index.php den kan du søge på efter ?? alt elektronik
http://www.aaroncake.net/circuits/index.asp#sound her er en simpel fjernbetjening og andet elektronik

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 26-07-04 23:11

Vær venlig at lukke dit spørgsmål.

MVH