/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
PerleHjerter
Fra : Nulle81
Vist : 1293 gange
50 point
Dato : 28-08-08 19:55

Hej

Jeg skal til at lave et hjerte til at hænge i en barnevogn, men jeg er meget i tvivl om hvor stort det skal være.. Er der nogen der har et godt råd?

Er der nogen der har prøvet at lave navn i noget perlesyning, og hvordan gør man

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 28-08-08 21:00

Du kan låne perlesygningsbøger på biblioteket, det er næsten ikke til at forklare uden at kunne vise det

Kommentar
Fra : tpjevser

Dato : 30-08-08 05:16

hej. jeg laver patchwork barnevogne til barnevogne. de har målene 10x7 cm. ingen har beklaget sig over størrelsen, alle har været tilfredse. det var størrelsen, men hvad angår perlesyningen har olesen-50 ret. det skal ses.
hilsen runa.

Kommentar
Fra : Nulle81

Dato : 30-08-08 17:50

tpjevser

Det kunne jeg godt tænke mig at se et billede af...

Accepteret svar
Fra : kmb1969

Modtaget 50 point
Dato : 24-10-08 18:57

Jeg har en opskrift på perlehjerter med bamseansigt, det hele lavet i perler. Skal jeg se om jeg kan finde det i rodet? De er virkelig søde og er nemme at lave. Dem jeg har givet i barselsgave har været vildt glade for dem, da der jo ligger noget mere personligt i gaven end hvis det er noget man "bare" har købt.

Kommentar
Fra : Nulle81

Dato : 24-10-08 19:04

Ja det ville være rigtig dejligt. Hvor store er de?

Kommentar
Fra : kmb1969

Dato : 24-10-08 19:35

Hender Verden nr. 38 1995 havde et stort tillæg med perlesyning.

Her er bl.a. hjerter med bamsehoved og en ring med sut.

Der er brugt et flamingohjerte ca. 5 cm (buttet)

Jeg vil gerne sende opskriften til dig, men hvordan gør jeg lige det?

Kirsa

Kommentar
Fra : kmb1969

Dato : 25-10-08 14:06

Jeg har oprettet en hjemmeside hvor du kan se hjerterne og sutten.

www.123hjemmeside/KirsaBjerreskov

Hvis det er det du tænker på, vil jeg se om ikke jeg kan skanne opskriften til dig.

Lad høre.

Kirsa

Kommentar
Fra : Nulle81

Dato : 25-10-08 22:28

Hejsa..

Jeg har set billederne... Fandt ud af det til sidst... der mangler et .dk i adressen.

Det var sådan noget jeg tænkte på. Jeg havde dog tænkt på nogle lidt større, men kunne godt tænke mig opskriften på hjertet..

Kommentar
Fra : kmb1969

Dato : 26-10-08 08:24

Hej

Nu har jeg lagt opskriften på hjemmesiden.

Håber den kan bruges/udskrives så du kan se hvad der står, ellers så skriv din mail adresse i gæstebogen og jeg sender en større kopi til dig.

Jeg synes ikke du skal lave hjerterne større, hvis de skal bruges i en barnevogn. Så bliver de for store og overvældende.

Kirsa

Kommentar
Fra : kmb1969

Dato : 01-11-08 08:19

Hej igen

Har du fået skrevet opskriften ud, så den er til at læse?

Kirsa

Godkendelse af svar
Fra : Nulle81

Dato : 11-11-08 23:24

Ja det har jeg. Håber ikke det har været til for meget besvær.
Tak for svaret kmb1969.