/ Forside/ Interesser / Helbred / Handicap / Spørgsmål
10  valde. 300
Kno
Fra : Spotbot
Vist : 3421 gange
410 point
Dato : 28-08-08 16:02

ved godt det måske er en forkert kategori,
Men i weekenden blev jeg overfaldet bagfra og slog så igen, desværre lidt forkert, hvilket vil sige min ringfinger kno sidder 2 cm længere oppe i hånden, førligheden i hånden er ikke 100% endnu selvom det skete i lørdags, kan stadig ikk spille spil der bruger WASD taste-systemet fordi min lillefinger rykker med ringfingeren..

Har ikke været ved lægen endnu, er det dumt?
P's går det selv væk? (hævelsen er forsvundet, det eneste der buler er knoen der sidder oppe i hånden)
Må jeg overranstrenge den, som jeg allerede har gjort, selvom smerten var stor ??

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 28-08-08 16:06

Du ska da bare gå til lægen så kigger han lige på det.
Så ring og få en tid.

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 28-08-08 16:07

Hvorfor har du ikke opsøgt lægen? kno'en bør ikke sidde 2 cm længere oppe!

kom du afsted!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-08-08 16:07

Citat
Har ikke været ved lægen endnu, er det dumt
JA. Og mens du er igang skulle du så ikke lige snakke med politiet også

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 28-08-08 16:09

Politiet? havde aldrig set de 2 der sparkede mig ned bagfra jo ?

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 28-08-08 16:09

Okay, troede bare nogen havde erfaringer med sådan noget ?

Accepteret svar
Fra : Olesen-50

Modtaget 420 point
Dato : 28-08-08 16:14

Der kan godt være brækket noget, selv om hævlsen er forsvundet så som andre siger, du må et smut til lægen.

Lægen kan så afgøre, om der skal tages et røntgenfoto

Du skal melde overfaldet, selv om du ikke har vidner. Du må kunne komme med signalement, måske de er kendte i forvejen, så må de jo lige gøre rede for deres færden lørdag aften

Sådan nogle banditter, skal ikke få lov at gå ustraffet omkring.

God bedring med hånden

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-08-08 16:17

Klart...vi render da allesammen rundt i weekenderne og smadrer knytnæver i hovedet på dem som overfalder os, så vi har megen erfaring

Men helt ærligt..hvor svært kan det være?? Tror du virkelig at nogen herinde på Kandu kan fortælle dig, at du bare kan tage det roligt, for det går over af sig selv. Der er ikke en hujende fis der aner hvad der er sket med din hånd. Er der brækket noget, har du skadet nogle sener, er der slået en flis af??? Og politiet, selvfølgelig fordi der måske er tale om et erstatningsansvar, hvis du livsvarigt har skadet din håne. Surt show hvis du lever af at spille piano. Ikke fordi du umiddelbart virker som sådan.

Det er da muligt, at du aldrig har set dine overfaldsvenner før, men kunne du forestille dig at politiet måske havde??

Eller er det hele bare et show, for at vise Kanduerne hvor drabelig en karl du er LOOOL

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-08-08 16:17

Nej, det går ikke væk igen når knoen har forskubbet sig så meget

Altså, du har sgu da brækket noget i hånden...og hvis du ikke får gjort noget ved det, vokser det skævt sammen, og den kno bliver siddende som den gør nu.

Så afsted til læge, jo før jo bedre, mens det (måske) stadig kan fikses uden operation

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-08-08 16:20

Det kan du sagten selv klare ved at hive den kno tilbage på plads.
På skadestuen gør det nok knap så ondt.

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 28-08-08 16:28

HVIS DIT STØRSTE PROBLEM ER AT DU IK KAN SPILLE,,SÅ KAN JEG IK SE NOGET PROBLEM,,så drøm du bare vidre..

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-08-08 16:30

Citat
HVIS DIT STØRSTE PROBLEM ER AT DU IK KAN SPILLE

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-08-08 17:22

Du får også et problem med alle dine vanter til vinter

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 28-08-08 17:24

LOL

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-08-08 17:31

Knoen er jo leddet, hvis det havde flyttet sig så meget havde det gjort seriøst nas, mon ikke det nærmere er knoglen længere oppe i hånden der er flækket og giver den hævelse ?

Ind og få den set efter.......

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 29-08-08 13:23

Nej kan skam godt huske hvordan de så ud sådan lidt, var bare sværre beruset, det er problemet jo..

Nej vil bare ikk føle mig som en pyllerøv der går til læge for hvad som helst..

Citat
Eller er det hele bare et show, for at vise Kanduerne hvor drabelig en karl du er LOOOL

Hvis du ikk har noget godt at sige klumme så luk røven tak... lever faktisk en normalt uvoldelig tilværelse, selvforsvar er en anden sag..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-08-08 13:35

Citat
selvforsvar er en anden sag

Det kunne jo blive til en voldssag hvor DU er anklaget hvis de andre har anklaget dig...

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 29-08-08 20:20

Ja refi, det sagde lægen også i dag.. Tak for de gode råd folkens, var ved lægen og røntgen fotografering

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 29-08-08 20:23

LuffeA - DET HAR GJORT SUPER NAS, MED KVALME TIL FØLGE. Jo knoen havde rykket sig 16mm sagde de, som så havde brækket knoglen knoen var forbundet til, men brudet er et stykke længere oppe, og der er ingen hævelse mere

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-08-08 20:46

Javist gør det ondt, min venstre ringfinger havde for nogle år siden en mindre diskussion med en rundsav, 8 uger med en skinne på fingeren.

Fryd Dig med at det nok har gjort lige så undt på ham Du ramte.

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 01-09-08 16:08

Ja av, røngtgen viste jo at knoglen bag ved knoen var brækket, så må jeg må gå med 2 ståltråde imellem knoen den næste måned..

Men tak for jeres kommentarer, uden dem var jeg ikk lige sådan gået til læge

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 01-09-08 16:53

Men kan jeg ikke forlange stærk smerte stillende. Nu hvor jeg også har de ståltråde igennem huden, med en mærkelig rund kugle oven på. For det gør mere ondt nu bagefter operationen

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 01-09-08 17:02

Hvor var det godt du kom afsted, hvis det var vokset forkert sammen, kunne du have ødelagt din hånd rigtig slemt... eller skulle have brækket den op igen

Fortsat god bedring, og jo ring til lægen og bed om noget ordentligt smertestillende til de første par dage

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 01-09-08 17:11

Citat
Men kan jeg ikke forlange stærk smerte stillende

Næææ det kan du ikke . Men du kan da med garanti få noget som holder smerterne på afstand og det er jo det du skal ha

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 01-09-08 17:44

Ja vidste ikke lige alvoren af det. ja for fik en masse smertestillende på skadestuen der virkede super. Men det eneste jeg har er panodil herhjemme og der gør ingen forskel

Men igen tak for det

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-09-08 17:50

Hej
Jeg siger bare:
ALTSÅ hvor svært kan det være at stille en diagnose. Har hovedet ikke også spillet ind her?
Selvfølgelig skal du da til læge- tænk om det var hovedet der var slået ned i maven - så kunne du ikke engang have spurgt her i kandu.
God bedring og så en tur på skadestuen.
hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-09-08 17:51

Nu skal jeg hverken lege dokter eller apoteker med de følger det kan give, men "Ipren" der fås i håndkøb på apoteket er gode ved muskel- og ledsmerter.

Selv synes jeg ikke de sløver som Panodil, men vi er jo forskellige.

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 01-09-08 17:55

ingelein, jeg er jo blevet opereret efter at blive sendt til røngtgen af lægen..

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 01-09-08 17:57

Har noget ibuprofen 600 mg som jeg fik på recept for den visdomstand jeg fik hevet ud, for en måned siden. Men det skulle have en negativ effekt på knogle heling og nej de sløver ikke..

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-09-08 18:01

Okay, ibuprofen er netop indholdet i Ipren, læser jeg på dåsen.

Glem det og besøg apoteket.

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 01-09-08 18:12

Jeg ville ringe til lægevagten og fortælle, at du er blevet opereret idag, og ikke har husket at få
talt med lægen om at få noget smertestillende.

Ring dog nu, så du kan få sovet i nat

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 01-09-08 18:24

Citat
Har noget ibuprofen 600 mg som jeg fik på recept

Med fare for at blive "henrettet" af andre kandu'er her vil jeg lige fortælle dig at det er nettop det du vil få hos egen læge !!!
Du skal prøve at tage 1 af dem , men tag samtidig 2 panodil så får du den bedste effekt .
Tro mig det virker.
Prøv du bare og det virker ikke negativt for helbredelsen af din kno !!!!
Der går ca. 20 min . før du kan mærke effekten af det . Så kom du bare igang.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-09-08 18:48

Hej spotbot
Ja det må du sørme undskylde. En anden gang skal jeg nok læse hele tråden. Godt gået, men du skulle nu have fundet på at gå til lægen helt uden vores hjælp.

Tja, det gør jo hulens ondt efter sådan en operation, hvor de har været så flinke at bedøve så man ikke mærker noget, for den bedøvelse og smertelindring holder op med at virke.

Jeg tror ikke at en apoteker kan give dig noget uden recept. Ring til en læge eller vagtlæge.

Og rigtig god bedring. " Es geht alles vorüber - es geht alles vorbei!" Sørg lige for at holde armen højt, i hvert tilfælde over hjertehøjde, så undgår du at det dunker fælt og at der er stort pres på området, hvortil der nu strømmer masser af helbredende "safter".
Ingelein

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 01-09-08 21:19

Ja piaskov, det har jeg prøvet før hehe ved andre smerter sådan siger min læge også normalt angående andre smerter, det er meget kendt de 2 ting forstærker hinanden

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 01-09-08 22:08

Jammen hvorfor gør du det så ikke ???
Jeg ved af erfaring fra mit job (på ort.kir.) at det er det man vil give dig .
Jeg har lidt svært ved at se hvad du betænker dig på. Hvis du endelig er så meget i tvivl så ring ud på lægevagten og du vil finde ud af at det er rigtigt hvad jeg siger.
Fortsat god bedring..

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 01-09-08 22:20

Jamen Pia...Har du været på Ortopædpsykotisk afdeling... Uha det må være hårdt

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 01-09-08 22:59

Citat
Uha det må være hårdt

Ja klumme det var det også indimellem
Der var da af og til nogle tunge drenge at danse med

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-09-08 00:43

Du godeste....Dansede I osse HEHEHEHE

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-09-08 09:42

Citat
Dansede I osse HEHEHEHE

Ja når vi fik fri ...... af bare glæde

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 02-09-08 18:49

Ja piaskov, men nyelig forskning viser at NSAID præperaterne som ibuprofen, dexiprofen osv. hæmmer knogle helingen..

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-09-08 20:56

Det er også rigtigt men du skal jo ikke tage det i årevis. Det er en her og nu løsning du har brug for . Den knogle er jo snart voksetsammen . Men har du ikke spurgt på lægevagten eller hos egen læge ???

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-09-08 02:16

Hvor hurtigt det kødben vokser sammen er i bund og grund aldersbetinget, men der kan jo spille meget ind.

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 03-09-08 17:47

Jo min læge gav mig dexiprofen

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 03-09-08 17:47

400 mg

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-09-08 21:18

Citat
Jo min læge gav mig dexiprofen

Samme indhold andet navn !!!

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 04-09-08 13:36

Ja det er også i NSAID gruppen

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-09-08 16:16

Jaaa sådan er det bare ....men det havde jeg jo fortalt dig !!!
Men nu er det da snart så længe siden at du ikke har brug for smertestillende mere ???
Så nu gider vi ikke ynke dig mere
Så luk du bare din tråd
Fortsat god bedring til dig .
V.H. Pia

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 25-09-08 17:26

Hvordan går det med "poten"??

Godkendelse af svar
Fra : Spotbot

Dato : 26-10-08 15:12

Tak for svaret Olesen-50.