/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
arkbeskyttelse i excel 2003
Fra : fredag
Vist : 591 gange
200 point
Dato : 28-08-08 14:20

Hej, jeg har lavet et regneark med 21 ark hvor nogle medarbejdere skal taste timer ind, men kan jeg ikke beskytte hvert ark med en selvstændig kode???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-08-08 14:46

Så skal du lave 21 filer..

Du kan ikke blot få "nogle" af arkene til at åbne med kode....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-08-08 14:51

Dvs.

Du kan godt beskytte arkene med forskellig kode så det KUN er dem med kode der kan skrive...

Men andre kan stadig SE dem....

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 28-08-08 15:14

Hej Refi,

de må gerne se dem, men hvordan laves koderne?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 210 point
Dato : 28-08-08 15:19

Det bliver du automatisk bedt om når du beskytter arket.... (2 gange sågar)

Funktioner
Beskyttelse
Beskyt ark..

Derefter skal det låses op for at skrive i det....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-08-08 15:23

Og man skal selvfølgelig huske at låse det igen (på samme måde og samme kode)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-08-08 15:25

Men det er en lidt farlig fremgangsmåde hvis nogen "glemmer" at låse dem igen eller taster en NY låsekode.....

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 28-08-08 17:14

Man skal/kan altså også indikere hvilke celler man evt. ikke vil låse, f.eks. de celler som brugeren gerne må skrive i. Det kunne være timer fra og til. Det burde vel kun være nødvendigt at låse de celler som indeholder formler?!

vh ole

Godkendelse af svar
Fra : fredag

Dato : 29-08-08 13:38

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-08-08 13:40

Selv tak.....