/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Skanner der er RIGTIG god
Fra : barrett
Vist : 753 gange
200 point
Dato : 27-08-08 22:44

Er der nogen der kan anbefale en RIGTIG GOD skanner (evt. en All-In-One) som kan skanne dokumenter (Tekst og billeder) i en sådan kvalitet at jeg kan printe dem ud i en kvalitet der er ligeså god som originaldokumentet (Jeg skanner det ind som PDF).
Jeg har p.t. en HP Photosmart C6180 All-In-One og jeg har prøvet et hav af forskellige indstillinger, både i skannerindstillinger på skanneren og i Acrobat-programmet.
Og den kan ikke klare opgaven. Jeg vil nemlig prøve om jeg kan kassere de fleste papirer der hober sig op i flere og flere mapper der fylder en bondegård, er herretunge og fylder voldsomt op.

Prisen skal helst holdes under 2500 kr
Håber meget nogen kan hjælpe (har "cartet rundt" på nettet uden held

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-08-08 22:50

Er PDF formatet det bedste ?
Det tror jeg ikke

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 27-08-08 22:50

Måske skulle du sætte dig ind i din printer og lære og indstille den rigtigt.

Hvis du scanner i en høj opløsning så bliver det mere detaljeret når du skal printe det ud igen.
Jeg tvivler på at du scanner det ind som PDF men det kan godt være du bruger det i PDF bagefter.

Prøv og scan i den højeste opløsning og print i den højeste opløsning så skal du bare se det bliver flot, men det tager så også lang tid.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-08-08 22:52

Citat
Ubesvarede 1
- Besvarede 11
- Annullerede 21
- Slettede 1
Ialt 34

Kommentar
Fra : barrett

Dato : 27-08-08 23:05

Jeg åbner Adobe Acrobat ver. 9.0 og vælger: "Create PDF -> From Scanner"
og selv om jeg vælger den højeste opløsning kan jeg ikke få teksten skarp og klar som på selve dokumentet
(kan dog lade sig gøre i få tilfælde hvis originalen er meget klar trykmæssigt ("skarpe" bogstaver) og meget enkel og kun tekst)
Desuden duer det heller ikke at det tager en krig af tid, da jeg ønsker at skanne samtlige dokumenter ind.
Jeg skanner det ind i adobe som pdf for at jeg ikke skal bruge harddiske på terrabyte for at kunne rumme det (og alt det andet skrammel man gemmer gennem årene)

Kommentar
Fra : akle

Dato : 27-08-08 23:10
Kommentar
Fra : akle

Dato : 27-08-08 23:14

Lidt læsestof:

http://www.pcworld.dk/art/9494?page=1 - også om samme printer.

MVH Akle

Kommentar
Fra : barrett

Dato : 27-08-08 23:18

Den får bl.a. følgende anmeldelse:

"Skanneren leverer en hæderlig kvalitet, men hvor udskrivningen foregik uden støj, larmer HP 6280, når den skanner. Man kan faktisk høre på en ret høj hvinen, når skanningen er ved at være færdig. Det virker lidt underligt.

HP 6280 er en gennemsnitlig maskine, der vil kunne dække de flestes behov. Udskrifterne er lige over, hvad der er acceptabelt, uden på nogen måde at være prangende.

Det jeg søger er som sagt en skanner der laver en RIGTIG GOD kvalitet :)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-08-08 23:52

Jeg har en HP Scanjet 3770, det er en decideret scanner, den skanner skarpt og den kan scanne dias. Jeg er meget tilfreds med den. Jeg bruger den primært til tekst og billeder.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-08-08 23:55
Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 28-08-08 07:48

Har selv en Canon 610, en virkelig god maskine,
den har seperate blækpatroner, en stor og billig fordel,
så har den en kassette i bunden, plus ilægning af papir bagerst foroven.

Kan varmt anbefale den.

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 28-08-08 09:33

Jeg købt en Cannon Canosan 8800F Den er en drøm - fantastisk kostede 1495

Du kan indskanne billeder negativer eller dias i op til 4800 dpi eller dokumenter op til 600 dpi
UTROLIGT let at bruge

Så brug din nuværende printer til udskrift og køb denne skanner der medfølger et godt skanner og redigeringsprogram men også Adobe fotoshop elements 5.0

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 28-08-08 09:46

Der er en skannertest i Komputer for alle 11-2008 Testresultatet for Canon Canoscan 8800F findes her
http://www.komputer.dk/polopoly.jsp?d=526&a=9727

Kommentar
Fra : barrett

Dato : 28-08-08 11:59

Med så mange dolumenter der skal indskannes skal der være aut.dokumentføder på. :)

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 200 point
Dato : 28-08-08 15:05
Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-08-08 16:58

Hej med dig.
Vil bare lige fortælle dig at jeg har en BROTHER DCP 115C .
Jeg har haft den i 2½ år nu . Har ALDRIG haft noget bedre.
Der er skanner , kopi . kortlæser og printer i et .
Det er et køb du aldrig vil fortryde !!
Den er meget billig i blæk (vi køber over nettet)
Prøv og tjek den ud

Kommentar
Fra : barrett

Dato : 30-09-08 23:51

Det er nu endt med at jeg har lånt en HPC7280 af min søn og den skanner faktisk utrolig flot.
Jeg var ellers faldet for nogle af dem der er i den brochure (Erhversnyheder) som Refi henviser til og havde jeg ikke lånt HP-en af min søn ville jeg have købt en fra brochuren, så det er vel mest rimeligt at Refi får pointene.
Tak for alle forslagene.
Mvh
Barrett

Godkendelse af svar
Fra : barrett

Dato : 30-09-08 23:52

Tak for svaret refi.