/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hvor gammel er ann. på nettet
Fra : Julemanden121
Vist : 451 gange
143 point
Dato : 27-08-08 18:35

Hej alle

Jeg er ved at købe bil og undrer mig mange gange over de store forskelle der er på bilerne trods det at de har samme udstyr og stand....

Nåh men det var nu ikke emnet. Findes der ikke et program eller lignende der kan bestemme hvor lang tid annoncen på nettet har været tilstede.

Derved er det jo lidt nemmere at vurdere om prisen har været sådan længe eller den løbende har været redigeret i forhold til liggetiden

Håber nogle kan hjælpe

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-08-08 18:50

Du mener du skulle installere et program der så redigerer alle andres hjemmesider

Nu er det sådan at det som regel står i annoncer HVORNÅR de er oprettet

Nærmere kommer du det nok ikke.....

Kommentar
Fra : Julemanden121

Dato : 27-08-08 18:56

Nej tænkte nu mere på en hjemmeside ligesom waybackmachine eller et lignende program

Den skal bare kunne aflæse datoen - ikke redigere

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-08-08 19:03

DU vil ikke kunne have indflydelse på hvordan andre opsætter der annoncesider....

De fleste der opererer med den slags har en tidsbegrænsning hvorefter annoncen fjernes hvis den ikke fornyes, men det er langtfra alle....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-08-08 19:06

Fidusen ved nettet er jo at ALT forbliver til tid og evighed hvis det ikke slettes....

Så når engang den "brugte" Ford koster 4.5 millioner kan du måske stadig finde nogen til 30.000 der så sikkert er 300 år gamle... Og skrottet for længst

Kommentar
Fra : Julemanden121

Dato : 27-08-08 19:07

Hej Refi

Tak for de hurtige svar.

Tænker nu ikke på udbydere som DBA og lignende. Tænker mere hvis jeg går direkte på ind på hjemmesiderne ved en specifik bilforhandler.

Godt være at det er det samme - håbede bare der var en måde at se det på

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-08-08 19:09

Man må da gå ud fra de SELV vedligeholder deres hjemmesider

DU kan under ingen omstændigheder ændre på det....

Kommentar
Fra : thomas2610

Dato : 27-08-08 19:18

Jeg tror du misforstår spørgsmålet Refi.
Som jeg læser det, så bliver der spurgt om det er muligt at se hvor længe en annonce har været på, og om f.eks. en bil er blevet nedsat i pris ol. Så det er muligt at se om sælger er gået ned i pris.
Og ikke et ønske om selv at kunne gå ind på sider og ændre noget.

Det tror jeg ikke du kan se.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-08-08 19:34

Det er da det samme

Du kan da på ingen måde se hvor længe den har været med mindre det er oplyst af sælger....