/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hvorfor knækkede speedometer w
Fra : scootergrisen
Vist : 643 gange
50 point
Dato : 27-08-08 15:44

wiren i mit speedometer kabel er knækket inden i. Hvordan kan det være den bare knækket ? det var olie på wiren og det har virket fint i over 3000km men lige pludselig virkede den ikke mere fordi det knæk inden i.

Olien var tynd der var den knak så det var nok kommet vand derind... hvordan ved jeg ikke men det burde den da ikke knække af.

Hvem har oplevet noget ligende ?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-08-08 16:39

Der er ikke lavet noget der holder evigt.
Som regel knækker en af enderne, hvor firkanten er klemt om det runde kabel.
Hvorfor, tja nok fordi maskinen der klemmer ikke klemmer nok, eller metallet er blevet "stresset".
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-08-08 17:29

Fordi du har købt noget underdimensioneret kinesisk l...

I min ungdom var det italienerne , som underdimensionerede.

Man kørte altid rundt med reserve kileremme , ståltråd til nødspeederkabel osv.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 27-08-08 18:08

Den knækkede cirka 10cm fra der hvor den sidder i forhjulet.
De firkantet ender var fine.
Der er ståltråde som er viklet den ene og den anden vej i lag og inden i midten er de bare lige, måske 20 eller 30 ialt.

Så tja måske var det bare noget billig lort men så skal jeg jo ikke købe det orginale igen.

Jeg må lige se om jeg kan finde en smart løsning, man kan sikkert kun købe et helt nyt kabel selvom jeg kun skal bruge det indvendige.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-08-08 21:09

Nåå en formue er det jo nok ikke.
Du kan jo nok kun købe komplet, desuden er der jo ikke noget ved at kun købe et indvendig kabel, hvis det ikke passer i længden.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 27-08-08 22:01
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-08-08 22:51

Køb et nyt andet er der jo ikke i det De knækkede også på Puck osv. Ska du låne en skulder eller have en kiks

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 28-08-08 18:53

Ja mon ikke jeg kunne tænke mig til at købe en nyt det kan an jo altid gøre.
Men jeg vil gerne vide hvordan det kan være det knækker.

Accepteret svar
Fra : tronddk

Modtaget 50 point
Dato : 28-08-08 20:52

din knallet er tunet vel for hvis den er tuner så bliver den hurtiger slit i kablet og det minste vand gør at noget af smøre even forsvinder og så kommer kablet eller det inde i til at røre kanterne i røret ligt mere og det bliver øget jo mere fart den har på havde samme problem på min fzer og der hold den også de ca 3000 km og den var tunet en af mine venner der ikke havde den tunet kunne få den til at holde i ca 5-6000 km

Godkendelse af svar
Fra : scootergrisen

Dato : 30-08-08 10:01

Se det vare et godt svar. Jeg ville da også mene det skulle betyde noget med vandet der var kommet ind og jo jeg kørte 60 da det skete fordi jeg kiggede på viseren lige da det skete.
Og det virker meget logisk at vandet har gjort afstanden mellem wire og kabel så lille at det har slidt den.

Tak for svaret, når jeg får mig en ny wire skal jeg have lavet et hul i gummi beskytteren så den ikke samlet vandet.