/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
patinering
Fra : lillerus
Vist : 481 gange
100 point
Dato : 27-08-08 12:45

jeg har rigtig dummet mig jeg ville prøve at partionere min nye acer det skulle jeg ikke ha' gjort ,der skete det da jeg ville tibage til win.vista premium skete der det at jeg fik en trojansk hest ind samtidig,således at maskinen gik totalt død.jeg forsøgte at starte den op med fabriksindstillinger
intet hjalp så prøvede jeg med konfigurationsindstillinger men der er stadig ikke liv i min nyindkøbte acer spørgsmålet er der nogen der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-08-08 12:49

du startede forhåbentlig med a lave en backup som computeren foreslog dig, første gang du starede, ellers har du et stort problem, kontakt butikken hvor du købte og se om ikke de vil hjælpe dig med nogle CDer til at genindlæse systemt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-08-08 13:12

Nu ved jeg ikke lige HVORDAN man får en trojaner af at installere Vista

Men har du ved NYpartitionering fjernet din "mere eller mindre låste" partition hvor genoprettelsen ligger, har du et STORT problem....

Du kan muligvis få acer eller butikken til at sende dig nogle nye genoprettelsescder - om de gør det gratis er så en anden historie....

Sådan er det desværre når man dummer sig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-08-08 13:24

Der er ikke en genoprettelse på en ny Acer, partionen er tom, eller det var der ikke på den Acer Travelmate jeg servicerer, det skal man selv lave

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-08-08 13:30

Hvad har du brugt til at ændre partitionerne med.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 27-08-08 13:34

Indtil for nylig troede jeg at alle bærbare maskine kom med en fin skinnende genoprettelses cd, som man bare kunne ploppe i drevet og køre, og vupti så var maskine som ny igen. Alle de bærbare jeg har haft fingrene i er alle kommet med en genoprettleses cd, også min fine nye 2 måneder gamle zepto pc, men det er åbenbart ikke sandt længere :|

men kan du ikke bare installere vista på ny, efter eventuelt at have ryddet op i det rod du muligvis har efterladt med hirens boot cd?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 27-08-08 19:41

Jeg ved ikke ,men hvis du ikke har slettet D: partitionen så kan du måske trykke alt-f10 eller f10 ved opstart.
alimak

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-08-08 20:35

Til min nye Zepto var der ikke nogen genoprettelses CD men en CD med drivere til Vista og XP, som jeg så har lagt ind.
(Jeg købte uden styresystem)

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 28-08-08 08:25

Som ALIMAK skriver - alt-F10 ved start af maskinen
Det er ACER standard restore til fabriksiindstillinger

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 28-08-08 08:29

bruuno - Hirens boot CD ?.. Jeg går ud fra at der er en anden tråd hvor det er nævnt.
Er download områder for den kontrolleret for medlevering af små grime følgeprogrammer ????

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 28-08-08 08:30

lillerus - du kan hvis intet andet hjælper sende den til rep for harddiskfejl - så indlæser de en ny opstarts installation

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-08-08 10:06

Citat
Er download områder for den kontrolleret for medlevering af små grime følgeprogrammer ????

Min Spybot S D og Avast har ikke noget imod Hirens.
Jeg anbefaler også at bruge de programmer som ligger på den CD og har fået den anbefalet af en bruger jeg har stor tillid til ....................... og så på "følgeprogram området".