/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Focus Radio
Fra : refi
Vist : 1598 gange
100 point
Dato : 27-08-08 12:11

Svigersønnen har anskaffet sig en "reservebil"

Ford Focus Diesel 2001

Denne er monteret med en Pioner radio (ikke original)

Meningen var nu at udskifte denne med en ORIGINAL radio.

Spørgsmålet er hvilke passer og har nogen priser på disse...

Det SKAL være med cd-afspiller (mp3) - gerne brugt blot jeg/vi er sikker på den passer.

Ratbetjening sidder der men virker jo ikke på pioneren....

Kunne selvfølgelig køre til Ford - men de vil nok kun sælge det seneste nye til en ½ bondegård

Alle forslag modtages med tak...

Kommentar
Fra : ara

Dato : 27-08-08 12:33

Der sidder en 6000 Cd radio i Fordbilerne.
Denne kan desværre ikke afspille Mp3.

Jeg ved at du ved carsound.dk kan købe
en radio til ca 3000,- der passer.

Denne kan afspille Mp3.
Man kan også købe et kabel, så kan du bruge ratbetjeningen.
Mener dette koster ca. 500 ,- ekstra.

I de nye Ford sidder der en Sony. Den kan også afspille Mp3. Den
koster mellem 5-6000,-

mvh

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-08-08 12:40

Du har ikke evt. et link til den fra carsound ?

Disse "convertere" til fremmede radioer så fjernbetjeningen virker er jeg bekendt med, men syntes det var en lidt dyr løsning blot for det....

Den 6000 CD er jeg "lidt" bekendt med men har hørt den ikke passer i alle.....

Det er noget med der også findes en 4000 eller 4400 model med lidt andre mål og uden (desværre) cd men med bånd..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-08-08 12:44
Accepteret svar
Fra : ara

Modtaget 100 point
Dato : 27-08-08 15:58

Ja det var næsten den. Denne her ville jeg vælge. Mest fordi at man selv kan bestemme farven på lyset i radioen.

http://carsound.dk/produkt.asp?id=6218&pk=2&produkt=JVC_KW-XG701_2DIN_Autoradio.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-08-08 16:26

Men den kræver vel så ogå "adapter" for at den originale ratbetjening virker

Eller hvad....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-08-08 16:30

Citat
Forberedt for ratmonteret fjernbetjening

Det er måske lige til at sætte i....

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 27-08-08 16:43

Hvis stikket i bilen passer ind bag i radioen du ønsker at montere, er der meget stor sandsynlighed for, at ratbetjeningen fungerer direkte.
Ellers må du have en adapter.

Ford bilerne er jo ikke ligefrem sjældne, så mon ikke i al fald nyere tyske radiomærker passer direkte

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 31-08-08 14:53

Tak for svaret ara.

Købt - monteret og virker efter hensigten