/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Tørretumbler der bliver for
Fra : PHanse
Vist : 3553 gange
50 point
Dato : 27-08-08 09:50

Tørretumbler der bliver for varm????Noget galt et eller andet sted!!

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 60 point
Dato : 27-08-08 09:53

Termostaten er sansynligvis gået sig en tur. Ny på

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 27-08-08 09:53

Det er sandsynligvis være en defekt termostat, hvis tumbleren bliver MEGET varm.
Husker du at rense filtre og kondensator (kondenstørretumbler)?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-08-08 09:54

Den er muligvis tilstoppet af tøjfnuller i filteret eller i kanalerne.

Kommentar
Fra : PHanse

Dato : 27-08-08 09:55

Jeg har renset den overalt...så det er nok termostaten, der er gået sig en tur...

Godkendelse af svar
Fra : PHanse

Dato : 27-08-08 09:55

Tak for svaret 3773.

Kommentar
Fra : Dansende_T

Dato : 27-08-08 09:58

Hvis det er en kondenstumbler skal de indre luftkanaler og fordamperkassetten nederst renses for fnug (der kan være rigtigt meget i sådan en)

Hvis det er en aftrækstumbler er det formodentlig røret/slangen ud til det fri der ikke er fuld gennemtræk i - dette skal renses (og helst også lftkanalerne inde i tumbleren) tjek iøvrigt lige om det er det korrete materiel der er brugt til aftrækket - dimensionen skal være mindst ligeså stor som slangestudsen på tumbleren, og hvis det er en flexslange må den ikke være meget mere end et par meter lang.

Husk iøvrigt ved begge typer at rense filteret i eller under lågen efter hver tørring.