/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
5 spørgsmål
Fra : millerj
Vist : 425 gange
20 point
Dato : 26-08-08 22:10

.. Hej
Jeg har fået til opgave om at skrive 5 gode spørgsmål angående har 3, har i nogle ideer? (jeg går i 1.g)

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-08-08 22:19

1 g - Hvordan er du kommet derop? Der er da ikke en levende sjæl der fatter hvad du mener?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-08-08 22:27

Hej Millerj

Jeg er vist ligeså forvirret som Klumme, hvad er det du spørger om?

Prøv lige at læse dit eget spørgsmål, du har vist i skyndingen glemt at fortælle hvad det handler om, bortset fra politik

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-08-08 22:48

Jeg forstår heller ikke hvad du mener

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 26-08-08 22:54

Her er lige et par gode spørgsmål:

1: Hvor bred er en snævner vendning ??

2: I hvilket land regerede kong gratulation ??

Eller var det andre spørgsmål du ønskede???

MVH

Kommentar
Fra : constancef

Dato : 26-08-08 22:59

hvor skal vi hen do, jeg kunne komme med de sidste 2 eksempler, hvis de passer, hvordan undgår man at bankbestyrelser m.fl. driver en bank i sænk, og hvordan afskaffer vi betalingsanlæg ved parkeringer i kbh.
kun for sjov vibeke

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 26-08-08 23:04

OP går i første årgang på et gymnasium og skal finde 5 spørgsmål om politik.

Nogle ideer:
Hvorfor vil regeringen stramme finanspolitikken, når vi har nedgangstider?

Er der nogen der forestiller sig at "finanslovsforhandlingerne" ender anderledes end de plejer? (DF siger ja til en finanslov på ca. 500 milliarder mod at få lidt til pensionisterne)

Hvornår finder Socialdemokraterne ud af at de er i opposition?

Er SF egentlig det mest økonomisk ansvarlige parti i Danmark?

Er Ny Alliance en dødfødt skude på feberagtig jagt på et eller andet projekt der kan skaffe dem i folketinget igen?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-08-08 00:28

Citat
OP går i første årgang på et gymnasium og skal finde 5 spørgsmål om politik.

Hvor ved du det fra bertel??? Men hvis det er tilfældet, at dit kig i krystalkuglen er rigtigt, er der alligevel ingen som tror på, at Spørger selv har forfattet disse sp, når det sammenholdes med dette vås:
Citat
Jeg har fået til opgave om at skrive 5 gode spørgsmål angående har 3, har i nogle ideer? (jeg går i 1.g)

Men nu har vi da set hvor dygtig du er bertel, eller har du fået hjælp

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 27-08-08 06:47

Hej igen Millerj

Nu har du set, at grine og gøre nar er vi gode til, BertelBrander kommer ovenikøbet med nogle gode svar, men hvad var spørgsmålet.

Du skal ikke bare gå i flyverskjul med røde øren mens vi gætter, men fortælle hvad det egentlig er du er ude efter. Så kommer der sikkert nogle fornuftige svar

Og vi har alle prøvet at skrive noget sludder, så griner vi (og andre især) lidt af det og går retter

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-08-08 11:14

1. Bliver roadpricing også for cyklister.
2. Er der rygeforbud på hele Christiansborg.
3. Har du jo selv.
4. Har du jo selv.
5. Har du jo selv.

Håber du får nogle gode svar.

Kommentar
Fra : millerj

Dato : 27-08-08 18:51

Åh gud..
jeg søgte skam bare efter nogle spørgsmål indenfor emnet politik. f.eks: ideologier, regeringen osv. forstår godt jeres undren. :D det må i undskyld, var så sindsygt træt, og fik måske ikke lige læst spørgsmålet igennem anden gang.. Men tak..

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-08-08 19:09

Du er da tilgivet

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 27-08-08 21:01

To err is human, to forgive divine!

Jeg syntes BertelB's første spørgsmål er meget relevant, altså "Hvorfor vil regeringen stramme finanspolitikken, når vi har nedgangstider?" men det skal måske suppleres med, hvorfor blev regeringen ved med at pumpe lempe finanspolitikken i de gode tider (Vi kan snart købe hele verden) hvor det økonomisk fornuftige havde været at sætte lidt penge i banken til dårlige tider, som vi nu er ved at komme over i, hvis vi ikke allerede er der! Folk der har læst Hitchhiker´s Guide to the Galaxy tror sikkert svaret er 42 (spørgsmålet er i så fald, hvor mange lag er der i livets lagkage), men her er det rigtige svar 90! (altså mandater i Folketinget)

Mens jeg prøver at dæmpe slidgigten skabt af at klappe mig selv på ryggen syntes jeg et andet godt spørgsmål kunne være, hvorfor er der så stor tilslutning til skattelettelser for de højstlønnede (i visse kredse, bl.a CEPOS [står vist for Center for Egoister, Phantaster Og Solidaritetsforagtere] og Ny Alliance [står vist for Naser?], hvis de stadig hedder det i morgen), når de højtlønnede i forvejen knokler røven ud af bukserne, og deres marginal"skat" er ca 20% lavere end de allerlavest lønnede (ca 70% til de topskatteyderne mod 92% til de lavestlønnede, grundet aftrapningen af sociale ydelser [Skat, arbejde og lighed, bog udgivet af Rockwool-fonden for 2-3 år siden]). Selv Martin Aagerup, direktør for Egoisterne, har for nylig måttet erkende, at det ikke er topskatten der er det store problem i DK "hjerneflugten fra Danmark (er ikke) på nuværende tidspunkt så alvorlig, at den udgør et hovedargument for at sænke den øverste marginalskat«. Og fortsatte: »Dygtige danskere har ofte mange ting, som binder dem til Danmark, for eksempel familie og venner. Derfor vælger de fleste heldigvis at blive.«" fra http://www.ugebreveta4.dk/2008/200827/Leder.aspx.

Nu er det mange år siden jeg gik i Gymnasiet (ca 14 dage) men senere erfaringer har lært mig, at det er en dårlig idé at stille et spørgsmål man ikke selv har et rimeligt svar til (det behøver ikke at være det der bliver det endelige svar, men skal om ikke andet kunne indgå i diskussionen), så overvej disse, eller andre spørgsmål du måtte stille i din opgave nøje, for du skal sandsynligvis (håber jeg) begrunde hvorfor det er de spørgsmål du stiller, og så er det godt at have overvejet hvorfor spørgsmålene er vigtige og hvor svarene kan gå hen.

God fornøjelse med opgaverne og gymnasiet!