/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
2 spørgsmål til vista
Fra : scootergrisen
Vist : 455 gange
50 point
Dato : 26-08-08 18:49

Når jeg åbner en mappe i explore hvor der er en langrække med filer så vil jeg gerne "hoppe" til de filer som stadig med h for eksempel. Men når man trykker på h skriver den h oppe i søg feltet og den begynder og søge efter alle de filer som har h i deres navn.

Hvordan går jeg så den ikke hopper op i søge feltet men bare hoppe ned til den første fil i listen som begynder med h ?

og nummer 2

Når jeg åbner en genvej til en mappe i explore så viser den mappen vist nok, men hvad så hvis jeg vil gå en mappe op så ligesom man plejer at kunne gøre med at trykke på en mappe med en pil eller trykke på backspace. For hvis jeg trykker på backspace når jeg har åbnet en genvej til en mappe så hopper den til den forrige mappe der hvor genvej ligger istedet for til den forrige mappen der hvor genvejen henviser til.

Håber i forstår.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-08-08 19:24

Nej, ikke forstået.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-08-08 20:37

Heller ikke forstået her.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 26-08-08 21:54

nå men....

Når jeg åbner en mappe i vista hvordan går jeg så til den mappe som mappe ligger i.

Når jeg åbner en mappe med mange filer hvordan marker jeg så hurtigt en fil som starter med h ?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-08-08 21:58

Hvis du er I en mappe og gerne vil til en fil der starter med "H" så klik på en fil/mappe og tryk på "h" og bliv ved til du kommer til filen/mappen.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 26-08-08 23:09

webnoob > ja men det jo det jeg siger det virker ikke i vista så hopper den bare op i søgefeltet og skriver h også søger den efter alle filnavne som indenholder h

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 27-08-08 09:46

Tryk på h: Kommer an på hvor 'fokus' er. Når jeg starter stifinderen så er den i fil-listen og 'h' vil virke som du forventer. Men prøv først at klikke med musen på en tilfældig fil, så er fokus i al fald der og 'h' vil virke som du ønsker. Du kan også flytte fokus med 'Tab'

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 27-08-08 15:55

der er fokus og nej det virker ikke. Men hvis du ikke har vista så det klart du ikke forstår det.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 27-08-08 20:08

Jeg refererede til Vista Premium SP1, og da jeg tjekkede på den virkede det altså.

Annuller spørgsmålet
Fra : scootergrisen

Dato : 24-09-08 14:59

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål