/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Har et problem
Fra : Thomas.Haugaard
Vist : 805 gange
500 point
Dato : 26-08-08 14:15

Ville prøve AVG fra Grisoft hvorfor jeg først afinstallerede mit Avast (troede jeg) hvorefter jeg downloadede AVG og startede med instalation, men på et hvis tidspunkt kom jeg til et punkt hvor jeg fik en fejlmeddelse om at AVG ikke kunne instaleres fordi det konfliktede med virusprogrammet der allerede lå på maskinen.

Afinstalerede derefter AVG (troede jeg) og downloadede Avast men det konfliktede med resterne af af det gamle Avast.

Har både prøvet at fjerne begge programmer via kontrolpanelet i mit XP og også manuelt gået ind og slette dem i program mapperne men der er enkelte rester jeg ikke kan få lov til at slette.

Hjææææææææælp jeg er ikke nørd

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-08-08 14:23

Prøv med en systemgendannelse.....og behold Avast.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 26-08-08 14:26

Download Reg. Cleaner(google den, den er gratis) Start den, og fjern alt grisoft i den. Selv om du fjerner et program, bliver det ikke altid slettet i reg. databasen, men det kan du gøre med reg cleaner, men vær forsigtig.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-08-08 14:27

Du får sikkert mere hjælp, jeg har ikke tid nu, skal på arbejde, men inde på Avast siden kan du finde et afinstallerings værktøj, brug den men lad være at bruge AVG i stedet, den kan næsten ingenting, hvis du vil skfte så brug AntiVir i stedet den er god og kræver ikke nær så meget som Avast: http://www.free-av.com/en/download/1/download_avira_antivir_personal__free_antivirus.html

Kommentar
Fra : kj

Dato : 26-08-08 14:28

undskyld jeg skrev forkert du skal selvfølge slette al Avast i reg. cleaner ikke grisoft.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-08-08 14:29

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=163 kig under afinstallation

du kan spørge i forum også

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-08-08 14:39

ydermere så gå i kør og fjern fra reg.basen sådan :

start - kør - skriv regedit - gå til H_KEY_LOCAL_MACHINE - herunder finder du software - og herunder finder du producenten til avast og avg (hhv. alwill software og grisoft) - når du har fundet dem højreklikker du og vælger slet.

Genstartnu din maskine og gå bagefter i stifinder - her finder du mapperne med samme navn og højreklikker og sletter.

Gå så i start - søg - og søg på avast - avg - alwill - og grisoft - slet hvad du finder.

Genstart din maskine

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-08-08 14:40

ps i stifinderen skal du søge under programmer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-08-08 15:11

Bortset fra alle udmærkede tips vedr. rensning er denne uninstaller væsentlig bedre end programmernes egne - den renser nemlig samtidig....

Brug den til afinstallation i stedet for programmernes egne uninstaller..

http://www.revouninstaller.com/

PS...

Den bruger såmænd programmernes egen uninstaller i første omgang (hvis en sådan findes) men den går videre og fjerner relationerne til programmerne ligeså...

Blot en sidebemærkning

Du vil ved installatin af denne måske oven i købet finde programmer du allerede TROEDE du havde afinstalleret

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 26-08-08 16:22

Ja så skulle Grisoft være fjernet tak meeen Avast er rimeligt sejlivet.

Ifølge Revo har jeg hverken alwill eller Avast på min maskine det er Regcleaner dog ikke enig i men den formår bare ikke at fjerne den, ikke engang fra startmenuen såååå

Avast vil ikke fjernes fra Regbasen når jeg gør det på den måde som Mirit foreskriver og efterfølgene kørsel af regcleaner og Revo har ikke bragt mig nærmere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-08-08 16:44

Det er vel ikke sådan at dele af den stadig er "aktiv"

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 26-08-08 16:57

@Refi

Som jeg skrev så kan jeg ikke få fjernet Avast fra startmenuen hverken med regcleaner eller på anden måde.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-08-08 17:09

Heller ikke bare højreklikk på mappen og "slet"

Virker det ikke skal maskinen sikkert bare genstartes - så er det væk. (sådan er det ofte)

At det ikke fjernes automatisk kan skyldes at du SELV har flyttet startmenuen - så ligger den ikke der hvor programmet "forventer" den skal ligge (det burde Revo så finde ud af)

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 26-08-08 17:31

@Refi

Revo kan ikke engang få øje på Avast som den eneste løsning påstår den at jeg slet ikke har den på min maskine og genstart er forsøgt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-08-08 17:37

Jeg forstår ikke helt dit problem....

Er det blot menuen nede i start du ikke kan komme af med

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 26-08-08 18:09

Kan ikke komme af med så meget at jeg kan begynde at geninstalere uden problemer.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 500 point
Dato : 26-08-08 18:11
Godkendelse af svar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 26-08-08 20:58

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-08-08 21:20

Selv tak....